torsdag 15 januari 2009

INSPIRATION FÖR RENSNINGEN!

Inte är det så att du måste läsa för att känna inspiration och kunna klara av att delta i mitt "Rensa i röran-projekt". Det räcker gott och väl med lusten du känner inför uppgiften.

Men, faktum är att det faktiskt idag finns flera mycket bra och inte minst otroligt inspirerande böcker på ämnet "rensa i röran" och även Feng shiu som är så närliggande. Jag tänkte tipsa om några här som jag tycker är både inspirerande och fulla med praktiska tips och idéer:




  • Rensa, röj och förändra av Mary Lambert

  • Harmoni i hemmet med Feng shui av Mary Lambert

  • Röj och rensa av Nina Strandberg

  • Feng shui för själen av Agneta Nyholm Winqvist

  • Feng shui för svenska hem av Agneta Nyholm Winqvist

  • Rensa i röran med Feng shui av Karen Kingston

Dessa böcker finnas att beställa hos Ginza

Bokfynd på Ginza.se

Ett par andra böcker som jag också varmt rekommenderar som ligger lite inom samma område är:
  • Rum för dig av Lisa Fabre
  • Simplify your life av Wernwe Tiki Küstenmacher

Dessa två går att beställa hos Adlibris.


5 kommentarer:

  1. Rensa röj och förändra köpte jag billigt i någon rea-korg i höstas och tycker den verkar jättefin! På måndag ska den brukas :)

    SvaraRadera
  2. Maria - vad roligt att du kunde fynda den boken! Den är jättehärlig och inspirerande.
    På måndag är det dag. Känner mej jättetaggad.

    SvaraRadera
  3. Rensa i röran har jag och har läst förut. Får ta och spana lite i den igen... Inspiration får jag annars bara genom att se mig omkring i huset just nu. Vi har flyttat runt ordentligt och mycket är upp och ner. Och då kommer sånt som inte borde vara här alls i dagen lite extra. Så, kom an bara! Jag är redo!

    SvaraRadera
  4. Jag har ännu bara läst "rensa i röran" av Karen Kingston. Men den gillar jag skarpt.
    Ha en fin kväll, vänne.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  5. Monica - Ja med, så jäkla redo!!!

    Lallis - Tack gullet ;-)!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...