tisdag 4 november 2008

Lisa Fabre för själen

Jag arbetar som coach och uppmuntrar alltid mina kunder till att läsa. Genom att läsa böcker, gärna sk. populärspykologiska, kan du utvecklas och kanske hitta nya sanningar om dig själv och ditt liv. Det spelar inte så stor roll vad du läser, utan utgå ifrån ditt eget intresseområde.
Även skönlitterära böcker kan vara mycket givande och utvecklande. Genom att läsa om någon annans liv (om än fiktivt) tränar vi oss att sätta oss in i andra människors tankevärld och kan i och med det lättare förstå både oss själva och våra medmänniskor.

Dit jag vill komma är att jag själv läser en hel del populärpsykologisk litteratur, helt enkelt för att bättre veta vad jag kan rekommendera till mina kunder. Det finns mycket bra att läsa, men ibland hittar jag något som sticker ut lite extra - på ett positivt sätt. Så är fallet med Lisa Fabres bok " Rum för dig". Jag kände igen så många av mina egna tankar i boken. Det skulle kunna varit jag själv som skrivit boken - fick nästan en litet kuslig känsla när jag kände igen den ena efter den andra tanken.


Lisa beskriver hur vi genom att förändra vårt tankemönster kan förändra våra liv så att vi kan njuta mer av tillvaron och få det liv vi både önskar och förtjänar.

JAG REKOMMENDERAR VARMT DEN HÄR BOKEN!!! Den finns att köpa som pocket.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag har faktiskt boken "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston - jättebra bok!

    Jag gillar den här typen av böcker. Jag ska nog ta och beställa denna bok som du rekommenderar :-)

    SvaraRadera
  2. Jag läser också jättemycket :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...