torsdag 11 december 2008

EGOLOGISK ADVENTSKALENDER LUCKA 11


TACKSAMHET

Tänkte att vi här kunde fortsätta i tacksamhetens tecken. Det är ju aldrig fel. Jag har skrivit om tacksamhet tidigare och anser i största allmänhet att vi tyvärr ägnar oss alldeles för lite åt det. Istället är vi ofta snabba att beklaga än det ena än det andra som på ett eller annat sätt ”saknas oss”. I dag tänkte jag att det är din tur att fundera på vad du har att vara tacksam över. Skriv gärna ner dem på ett papper hemma. Minst 7 saker borde du kunna komma på utan problem, tycker jag ;-). Jag har listat 7 saker i ett tidigare blogginlägg: http://ulrikagabriel.blogspot.com/search/label/tacksamhet

Dela gärna med dig här i kommentarerna. Det kan inspirera andra att känna tacksamhet för fler saker.

3 kommentarer:

  1. Jag är oerhört tacksam över mina fem sinnen; att jag kan se, känna, höra, smaka och lukta.
    Jag är också oerhört tacksam över mina 4 barn som på så många olika sätt berikar mitt liv.
    Jag är tacksam för min släkt och mina vänner.
    Jag är tacksam för de erfarenheter och kunskaper som livet gett mig, även om det ibland skett på ett obarmhärtigt sätt.
    Jag är tacksam för att jag vaknade idag (och dom flesta morgnar) med tillräcklig styrka och kraft för dagens alla händelser.
    Jag är tacksam för att vi i Sverige har rent vatten i kranen.
    Jag är djupt tacksam för naturen som skänker oss så mycket utan att kräva något i gengäld.

    Den som inte kan lista minst 7 saker att vara tacksam för måste vara otroligt bortskämd och inte alls van att tänka i dom banorna. Det är bara att träna! Jag skulle kunna fortsätta lista saker så länge att läsaren förmodligen skulle falla i koma ;)

    Ulrika - du har inspirerat mig så mycket att jag är tacksam för din blogg :) och jag kommer att göra ett eget inlägg om tacksamhet inom kort.

    Många kramar till alla er som just nu sitter och våndas över vad ni ska skriva på er tacksamhetslista.

    SvaraRadera
  2. Efter att ha sett Michael Moores "Sicko" känner jag att jag har VÄLDIGT mycket att vara tacksam över!

    SvaraRadera
  3. Tezzan - Underbart att du känner att du har så mycket att vara tacksam över. Tyvärr stöter jag på människor titt som tätt, främst i mitt jobb som coach, som inte riktigt kan se livet ur det perspektivet. Men, det är en träningssak. Och visst har vi mycket att vinna på att kunna känna tacksamhet över många delar i livet. Roligt att du känner dig inspirerad av det jag skriver :-D - det är ju liksom det som är meningen. Jag ser mycket fram emot att läsa ditt inlägg om tacksamhet, precis som alla dina andra inlägg.

    Maria - Den har jag inte sett. Berätta gärna mer. Är det en film/Tv-program?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...