onsdag 15 oktober 2008

Om att vara lagom...

Att vara lagom anses av många som något negativt. Lagom är för de tråkiga, präktiga och fega. Kanske ryser en del vid blotta tanken på att anses vara lagom- när det är störst, bäst och vackrast som gäller.
Men idag lever vi i ett samhälle som snurrar på allt fortare och fortare. Alla måsten som ska göras och alla borden som står på tur. Många mår inte bra av alla krav de har på sig. Vi måste sänka farten och minska kraven om vi ska få rätsida på det här.

Om man inte är lagom, så är man för mycket eller för lite... För mycket låter inte bra och för lite låter lika illa det. Nej, jag tror att vi alla skulle må bra av att vara lite mer lagom.
Själv är jag lagom gammal (eller ung?), motionerar i lagom mängd, väger lagom mycket och inte minst städar jag lagom ofta... Jag känner mig ganska nöjd med det.
Hoppas du också kan känna dig nöjd med att vara alldeles lagom ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...