tisdag 14 oktober 2008

Små förändringar ger STORA resultat!

Jag pratade med en kvinna som jag coachar idag. För ett par veckor sedan bestämde hon sig för att hon skulle satsa på SIG och sitt välmående nu. Med ett krävande livssituation både privat och i arbetslivet insåg hon att hon verkligen var tvungen att bestämma sig för att prioritera sig själv och sin hälsa ett tag. Vid dagen samtal berättade hon om hur bra det kändes att ha fattat detta beslut och att hon kände att hon var på rätt väg.
- Jag var ute och gick förra veckan berättade hon. Det var så skönt för jag kände att jag verkligen kunde njuta av promenaden, de vackra vädret och de härliga höstfärgerna. Vad jag dessutom reagerade på var att alla log mot mej där jag kom gående.
- Fanns det någon särskild anledning för dem att le mot dig, tror du? frågade jag med en föraning om vad det handlade om.
- Jaaaa, svarade hon. Jag insåg att jag gick ju själv och log mot alla.

Tänk att välmående är så smittsamt - som ringar på vattnet...

Hur kan DU öka ditt välmående?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...