torsdag 14 februari 2019

Alla Hjärtans Dag - börjar hos DIG


Alla Hjärtans Dag - en dag med ett gott syfte egentligen, men som istället har blivit ett kommersiellt jippo. Och ja, jag är en del i den kommersialismen också.... Måste erkänna att ett och annat geléhjärtan, tulpanbukett och liten björn omfamnandes ett stort hjärta har inhandlas genom åren.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra😉.
Men jag tänker också att det är viktigt att tänka på vad dagen faktiskt kan innebära.
Förutom att det handlar om att visa sina nära och framför allt kära uppskattning, vilket inte alls behöver göras med något för dagen massproducerat som säljs i butik, så kan du passa på att stanna upp lite.
Tänk på DIG själv lite extra idag 💗!
Alla Hjärtans Dag behöver inte alls handla om att någon annan ska "visa sin kärlek" till dig.
Du behöver inte "vänta in" att bli "hyllad" som bevis på att du är en bra och eftertraktansvärd människa.
På vilket sätt skulle du må bra av att ta hand om dig själv lite extra idag (och alla andra dagar)?
💗
Hur tror du världen skulle se ut om vi alla började med att ta hand om oss själva lite bättre utifrån kärlek och omtanke?
Jag är helt övertygad om att det inte skulle bli en mer egoistisk och självcentrerade värld. Jag tror istället att den skulle bli mer varm och kärleksfull.
För allt börjar hos DIG 💗.
Och som jag brukar tjata om är det sällan de stora och avancerade sakerna som behöver göras. Istället är det de små sakerna som vi enkelt kan göra i vardagen som är allra bäst.

Jag önskar dig en riktigt kärleksfull dag 💗💗💗!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...