måndag 25 juni 2018

No Foods - ät inte majs



De kostrekommendationer som Medical Medium (Anthony William) ger handlar i stort sett om att äta så mycket frukt, bär, grönsaker, örter och vilda växter som möjligt. Gärna i rå form för maximal näring. Och jag känner definitivt att det hjälper mig att må bättre.

Men, det finns några saker som Medical Medium avråder från då de inte är bra för hälsan utan snarare har en förmåga att försämra den. Jag tänker att jag ska skriva lite om dem här på bloggen så att du som vill hjälpa din kropp att läka och/eller fortsätta att vara frisk har möjligheten att välja bort dem.
Enligt Medical Medium gynnar dessa livsmedel tillväxten av virus, bakterier, inflammationer etc. Med stor sannolikhet är det just dessa tillstånd som skapar problem för din hälsa och därför gör du klokt i att undvika dem medan du läker.
Jag påbörjade min läkande resa för ganska precis ett år sedan och jag har i så stor utsträckning det bara går undvikit att äta dessa födoämnen eller i varje fall varit ytterst sparsam.

Först ut av de livsmedel som kallas för "No Foods" är majs.
Majs har varit (och är) ett mycket viktigt livsmedel i många kulturer. Men, det har dessvärre blivit genmanipulerat idag och kan tyvärr inte längre sägas vara hälsosamt för oss.
Majs kommer i "olika former" - majskorn, majschips, majskakor, majssirap, majsmjöl etc. och det fungerar som en mycket omtyckt föda för virus, bakterier, mögel och svamp som du kan ha i kroppen.
Och ja, de flesta av oss har ovanstående i våra kroppar - många gånger vet vi bara inte om det. I varje fall inte tills de börjar skapa hälsoproblem för oss.
Majs har dessutom förmågan att skapa eller öka på inflammationer i kroppen.

Har du hälsoproblem? Kanske dras du med en eller flera autoimmuna sjukdomar eller mår "diffust dåligt" utan att varken du eller din läkare vet varför?
Vill du läka din kropp och må bättre?
Undvik då majs helt! Var noga med att läsa innehållsförteckningar på livsmedel, för majs finns i många former och gömmer sig gärna i färdigmat, godis och snacks.

Någon enstaka gång kan du njuta av en ekologisk majskolv, kanske på grillen nu under sommaren. Men var sparsam även med dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...