tisdag 3 maj 2016

Bästa Brun-utan-sol moussen från Dr. Organic!


Nu äntligen ska vi få njuta av sol och värme framöver. Det är så härligt!
Våra vintertrötta kroppar och själar dras till varenda solstrimma.
Det blir också tydligt hur blek man har hunnit bli under vintern...
Nu under de närmaste veckorna syns mer och mer av våra vinterbleka armar och ben när vi klär oss i T-shirt och så småningom även visar upp våra bara ben.
Det behöver i och för sig inte vara något fel med bleka armar och ben. Men jag personligen tycker att jag känner mig lite fräschare när huden börjar anta en i varje fall något mer gyllene ton.

För att hjälpa till på traven innan jag börjar få lite färg av solens strålar, så brukar jag försöka mig på att använda brun-utan-sol både i ansiktet, på armar och ben. Men resultatet brukar var minst sagt varierande. De flesta produkter på marknaden som jag har provat ger både ett ojämnt resultat, en onaturlig "bränna" eller luktar förskräckligt illa. Dessutom brukar de innehålla en mängd tvivelaktiga ingredienser. Då är det faktiskt bättre att vara naturligt vinterblek.

Men nu har jag definitivt hittat en ny favorit - Dr. Organics Moroccan Glow som är en mousse som finns i tre olika nyanser: light, medium och dark.
Det är en lättapplicerad och oerhört väldoftande mousse som ger en naturligt solkysst look. Ju fler gånger du använder den, desto djupare färg.
Moussen är växtbaserad och innehåller naturliga och ekologiska ingredienser. Arganolja är en av huvudingredienserna som gör moussen till en riktig vitaminkur för huden.
Den fungerar lika bra för ansikte som för resten av kroppen.

Jag älskar doften (och det hör inte till vanligheterna när det gäller bus-produkter), det naturliga innehållet och den naturliga färgen den ger.
Så om du som jag vill hjälpa den bleka huden lite på traven så rekommenderar jag varmt denna härliga brun-utan-sol mousse.
Själv använder jag den mörkaste moussen då jag trots vinterblek hy har en lite mörkare underton.

Du kan läsa mer om och beställa här:

Dr. Organics säljs också i hälsokostfackhandeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...