måndag 21 mars 2016

Palsternacksplättar - utan vete, socker eller mjölk

Palsternacksplättar - utan vete, socker eller mjölk
Palsternackan blev en ny favorit förra veckan i min Grönsaksutmaningen på Facebook. Så den håller jag fast vid och använder mig av även denna vecka.
I går gjorde jag dessa fantastiskt goda plättar på palsternacka, ägg, banan, kokosmjölk, kokosolja, kanel och kardemumma. Det blev riktigt, riktigt gott.

Du behöver:
1 palsternacka
1 banan
1 ägg
1 dl mjölk (jag valde kokosmjölk)
1 msk kanel
1 tsk kardemumma
1 msk kokosolja

Gör så här:
  1. Riv palsternackan grovt på rivjärn.
  2. Blanda alla ingredienserna inklusive den rivna palsternackan i en bunke och mixa ihop med mixerstav.
  3. Stek i stekpanna lagom stora plättar.
Jag serverade mina Palsternacksplättar med jordnötssmör, blåbär, gojibär och hasselnötter.
Suveränt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...