onsdag 12 augusti 2015

Mangoglass



Vem gillar inte en svalkande, krämig, skön och naturligtvis också söt glass?
Jag tror att de flesta uppskattar och njuter av en god glass, även om vi kanske föredrar olika smaker.
Här har jag gjort en superenkel variant hemma och om du som jag gillar mango, så kommer du att jubla.
Allt du behöver är två ingredienser (tre om du vill söta lite mer): frusen mango och koksmjölk eller yoghurt.

Snabbt går det också. Du tar bara fram ett paket frusen mango, låter den tina ca 10 minuter och mixar sedan ihop den med 3 - 4 msk kokosgrädde eller yoghurt (jag hade grekisk yoghurt i min på bilden).
Beroende på hur söt mangon är kan du vilja söta lite till. Förslagsvis kan du välja Fibersirap, honung eller steviadroppar så har du en "sockerfri" glass med sötma.
Färdig att njutas av direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...