måndag 2 februari 2015

Mina råd om 5:2 i Året Runt



I senaste numret av Året Runt hittar ni mig som "expertkommentator" jämte självaste Michael Mosley. Artikeln handlar om 5:2-dieten och om vad som är bra att tänka på för att lyckas med dieten. Min vinkling är såklart som alltid 5:2-detox då jag inte tycker att det är nödvändigt att räkna kalorier och många gånger blir rent missvisande.
Bättre då att fokusera på ren, stärkande, bra och god mat.

Jag testade 5:2-dieten för snart två år sedan. Anledningen var att motbevisa för alla som sa att det var en så fantastiskt diet att den inte fungerar för alla. Speciellt inte sådana som mig som måste ha mat med jämna mellanrum för att kunna umgås med folk på ett civiliserat sätt.
Nu visade det sig att jag hade fel.
Jag märkte ganska snart att jag mådde väldigt bra av att äta enligt 5:2 med mindre mat två gånger i veckan. Men ganska snart bytte jag till min egen detoxvariant och har så fortsatt fram till nu och planerar att fortsätta även framöver.
Inledningsvis gav dieten mig en viktminskning på några kilo. Eftersom jag inte hade någon övervikt när jag påbörjade dieten, så var inte det mitt fokus. Det jag var ute efter var hälsoeffekterna - bättre immunförsvar och mer energi. Det har jag också fått uppleva.
Faktum är att jag inte har varit förkyld eller haft influensa/halsont någon gång under de här snart två åren. Jag har kunna känna mig lite "kulen", men efter en detoxdag har jag känt mig pigg igen.

Du som är nyfiken på min variant av 5:2-dieten kan läsa mer HÄR.
Känner du att du vill ha stöd och peppning av mig och av andra som kör 5:2-detox, samt få kursmaterial, receptbok och måltidsplanering så kan du följa min distanskurs.
Du kan läsa mer om kursens upplägg och innehåll HÄR.

De som har följt mitt program nu under en tid uppger dessa hälsofördelar:

  • Mer energi
  • Mindre sötsug
  • Friskare
  • Piggare
  • Äter mer nyttig mat överlag
  • Gått ner i vikt
  • Sockersuget har försvunnit
  • Värken i lederna är borta¨
  • Huvudvärken har försvunnit
  • Gladare
  • Börjat motionera mer




5:2-detox online-kurs med privat rådgivning 395 kr
5:2-detox online-kurs 295 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...