fredag 5 december 2014

Back to Earth - underbart mineralsmink!

Jag ÄLSKAR verkligen mineralsminket Back to Earth som tillverkas av härliga Karin Eliasson i Dalarna.
Normalt tycker jag inte jättemycket om att sminka mig. Eller rättare sagt jag vill "förbättra min naturliga look", men har varken tid eller lust att stå och dutta, pensla och pudra i 20 - 30 minuter på morgonen (som jag har hört att en del lägger ner på att få sitt "vardagsfejs" på plats). Jag vill att det ska vara enkelt och gå fort.

Back to Earth är verkligen suveränt enkelt att sminka sig med och snabbt och snyggt blir det. Hela min morgonfix tar max 10 minuter.
Det är en skön procedur att svepa med den mjuka kabukiborsten över ansiktet - blir nästan meditativt och sminket blandar sig snabbt med huden på ett naturligt och osminkat sätt.
Att det dessutom är helt naturligt och inte innehåller minsta lilla kemikalie eller annan konstighet tycker jag också är superviktigt.

Jag är dessutom så glad över att tonårsdottern också gillar Back to Earth. Hon är i den åldern där smink är på största allvar. Först var hon lite tveksam, men fick ett startkit av mig som hon testade och tyckte det kändes bra. Men till att börja med använde hon det tillsammans med sitt gamla smink och använde först sin gamla foundation och hade sedan på mineralsminket. Hon hade ständigt problem med plitor och utslag, framför allt i pannan. Jag rådde henne då att enbart ta mineralsminket och efter bara en dag men endast Back to Earth var plitorna nästan helt borta.

Det är det som är så fantastiskt med Back to Earth - man både ser snyggare ut och så gör det gott för huden också med sitt innehåll av mineraler. Rena skönhets- och hälsokuren på en och samma gång.

Backt to Earth erbjuder allt du kan önska dig i sminkväg, primers, foundations, bronzers, rouger, ögonskuggor och en fantastisk eyeliner som du kan använda både torr och våt.
Finns också i diverse nyanser och färger och du har möjlighet att beställa provpåsar för en tia så att du kan prova vad som passar dig.
Mineral make-up från Back to Earth är:
  • Lugnar irriterad hud 
  • Täpper EJ till porer, huden kan andas fritt
  • Hög kvalitet till bra pris
  • Fri från allergiska ämnen
  • Fri från parfym och konserveringsmedel
  • Fri från talc
  • Nanofri Titandioxid
  • Miljövänlig
  • Naturlig solskyddsfaktor SPF
  • Idealisk för alla hudtyper, även acnehy
  • Naturlig lyster
  • Fri från Bismuth Oxychloride
Är du nyfiken på detta härliga smink, så gå in och läs mer på hemsidan:
Back to Earth


2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Nu har jag beställt ett startkit och två provpåsar på ögonskugga. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt att höra Agneta! Hör gärna av dig och berätta när du har provat :-).
    Toppen att det går att beställa startkit och refillpåsar sen också, tycker jag.
    Sminket är väldigt drygt dessutom. Hoppas du blir lika nöjd som jag :-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...