onsdag 22 oktober 2014

Sannas Såpa - detox utifrån och in

Dags att njuta av ett detoxade såpabad

Som ni vet är jag väldigt förtjust i detox. Jag har kört min 5:2-detox sedan i juni 2013 och mår toppen av det. Du kan läsa mer om metoden HÄR. Innan dess hade jag regelbundet perioder då jag detoxade med hjälp av ren mat med detoxande effekt. Det är toppen att hjälpa kroppen att rensa ut sådant som den inte behöver. Resultatet bli färre sjukdomstillfällen och betydligt mer energi och välmående överlag.
Och faktiskt kan du hjälpa till med detox även utifrån. Huden är vårt största organ och det du tvättar dig och smörjer i dig med kommer på så sätt in i ditt "system". Det är därför det är så viktigt att använda sig av naturliga och ekologiska produkter så långt det bara går.

Sanna Anandala Ehdin är en av våra absolut största föregångare vad gäller kost och hälsa. Hon om någon har full koll på vad vi behöver stoppa i oss och hur vi på bästa sätt ska ta hand om oss för optimal hälsa.
Sanna har återupptäckt en gammal klassiker - såpan. Hon konstaterar att den har fantastiska egenskaper. Den kan läka hudproblem som eksem, sår, psoriasis och torr och kliande hud för att nämna några exempel. Dessutom har ett varmt såpabad fantastiskt deoxande effekt för hela kroppen.

Såpa har används i många hundra år i Sverige, framför allt till rengöring av textilier. Även idag använder vi såpa men kanske då främst till rengöring av golv och liknande.
Dock innehåller dagens traditionella såpa som används till rengöring både konserveringsämnen och tillsatsämnen som inte är så bra för oss. Du bör alltså inte ta ett bad i sådan såpa.
Sannas Såpa är helt naturlig och innehåller inte några kemiska tillsatser -  det är den och ingen annan som du ska bada i.

Jag köpte Sannas Såpa när jag hade förmånen att träffa henne under hennes föreläsning här i Västerås tidigare i höstas. Jag har bara hunnit prova såpabadet vid ett par tillfällen ännu. Det är fantastiskt skönt. Minst en timme bör man ligga i badkaret. Gärna två eller tre. För mig är det en stor utmaning att ligga still i en hel timme. Jag har klarat 45 minuter som längst, men över på det ;-).
Effekten efteråt blir en fantastisk mjuk och skön hy och en avslappnad känsla som håller i sig bra länge.

Är du nyfiken på Sannas såpa?
Då kan du läsa mer om den HÄR.
Där hittar du även mer tips på användningsområden och fakta och historia om såpa samt info om var du kan beställa din egen flaska.

Sanna Anandala Ehdin och Ulrika Gabriel





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...