onsdag 15 oktober 2014

Boosta din sallad med torkat grönt


Ett både enkelt och smakfullt sätt att få i sig ännu mer nyttigheter är att blanda ner torkat grönt pulver i din salladsdressing. Gröna pulver kan ha lite olika innehåll. Olika typer av alger, gräs, kål eller salladssorter hör till de vanligaste.
Dessa pulver innehåller massvis med klorofyll, vitaminer och mineraler i koncentrerad form. De är toppen att blanda i dina gröna smoothies. En del dricker dem utblandade enbart i vatten eller i lite juice. Jag har lite svårt för "algsmaken", så jag föredrar att blanda dem i en grön smoothie där den "döljs" av övrigt innehåll.

På bilden ovan har jag blandat dem i salladsdressingen - en vanlig vinägrettdressing. Det går självklart bra att blanda i andra former av dressing också.
Jag brukar blanda mina vinägretter lite på en höft och ungefär i de här proportionerna:
3 delar olivolja
2 delar äppelcidervinäger
1 del citronjuice
salt och peppar
och så grönt pulver i lagom dos - jag använder Raw Reserve

Har du andra tips på hur du använder ditt gröna puöver?
Dela gärna med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...