tisdag 15 juli 2014

Häng med på distansutbildning 5:2-detox i augusti

I juni körde jag min första grupp i distanskursen 5:2-detox på Facebook och nu börjar utvärderingarna att trilla in. Det är verkligen jätteroligt att läsa.
Många väljer att följa 5:2- metoden för att det är en metod som för många ger en snabb viktminskning. Det är också en metod som har visat sig ge många hälsofördelar vilket gör den riktigt intressant.

Min variant kallar jag 5:2-detox. Precis som den "vanliga" 5:2-metoden innebär denna att man två dagar i veckan äter mindre mat. Skillnaden är dock att jag väljer att fokusera på ren och stärkande detoxmat under "2-dagarna". Vi räknar inte heller kalorier. I "vanliga" 5:2 ska kvinnor inte äta mer än 500 kcal (män 600 kcal). Vi nöjer oss med att äta mindre portioner.
Effekten av detta blir ännu bättre för hälsan.

Deltagarna som gick kursen i juni berättar att de:

  • Gått ner i vikt
  • Blivit smalare i centimetrar
  • Har blivit piggare
  • Sover bättre på nätterna
  • Vaknar piggare och mer utvilade
  • Blir av med sockersug
  • Har ett jämnare humör
  • I större utsträckning väljer hälsosam mat även de andra dagarna då de faktiskt får välja vad de vill att äta.
Ja ännu fler hälsoeffekter finns det och fler kommer att märkas på sikt. Inte alla har fått resultat på vågen (ännu, för en del tar det lite längre tid). Några väger lika mycket, men märker att kläderna sitter lösare. Dock är alla överens om att det är en fantastisk metod för att må bättre och få mer energi.
De allra väljer också att fortsätta med den här "metoden" även efter den första månaden då de känner att de får dem att må så bra. Och det är så tanken är - att det är något som man ska kunna fortsätta med framöver för att må bra. 

Under kursen får du:
  1. Information om hur metoden fungerar
  2. Massor med recept
  3. Möjlighet att ställa alla frågor du vill
  4. Peppning och support av mig och övriga deltagare i gruppen
Det finns fortfarande platser kvar i gruppen, men intresset är stort så vänta inte för länge om du är intresserad. kostnaden är 295:- för en månad. Efter månadens slut får alla som vill fortsätta vara med i en uppföljningsgrupp helt kostnadsfritt där jag fortsätter att dela med mig av tips och recept.

Läs mer och anmäl dig via länken nedan:



5:2 - detox augusti 295 kr


Nedan ser du lite inspiration från gruppen i juni


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...