onsdag 29 januari 2014

Vi är på GÅNG - stegräknarutmaning!


Nu har ni chansen att haka på mig Ulrika Gabriel, Hälsocoach Camilla Rova och PT Micael Nydén i vårens häftigaste stegräknarutmaning. Genom den fenomenala sajten Tappa.se håller vi koll på hur mycket vi går och tillsammans kan vi peppa varandra i vår Facebookgrupp.
Stegräknarutmaningen startar den 6 februari och vi går tillsammans mot våren,ljusare tider och bättre hälsa fram till 27 mars. Under dessa veckor kommer du att få massor med tips, pepp och stöttning av mig, Camilla och Micael, men självklart också av övriga deltagare.

Du kan sätt egna mål under ditt deltagande och följer din utveckling på din egen sida du får på Tappa.se. Gå in och läs mer på Tappa.se och se vad du får ta del av under den här perioden.

Själv är jag en STOR fan av vardagsmotion. Jag mätte mina steg under några veckor för att se hur jag ligger till. I och med att jag har ett till stora delar stillasittande jobb måste jag öka på med en längre (timslång) promenad per dag eller två kortare. Annars kommer jag inte upp i de 10.000 steg som rekommenderas.
Kanske är du idag långt ifrån att gå 10.000 steg om dagen. Du kanske går mellan 3000 - 4000 en bra dag? Då får du börja där du är och utmana dig själv till att gå fler steg successivt.
Kom i håg, det här är en utmaning för att du ska bli starkare, piggare och orka mer och då måste du jobba efter dina förutsättningar. 


Hur gör du då för att hänga med oss? Jo, så här:
  1. Anmäl er till Startskottet på www.tappa.se
  2. Välj gruppen "Vi är på GÅNG!"
  3. Sök efter vår grupp på Facebook med samma namn, där kommer vi peppa och motivera varandra.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...