måndag 10 juni 2013

SOMMARLÄTT PÅ FOTEN MED BABY FOOT

Sommar innebär bara fötter så ofta det bara går -  det gör mina fötter glada. När det behövs skor på är det gärna av modell "öppen" så att både tår och hälar får andas frisk luft. Det kräver dock koll på lackade tånaglar och inte minst att fötterna hålls efter så att de inte blir torra och uppstår självsprickor - varken vackert eller skönt.

Jag har hört talas om andra som provat på Baby Foot, en sorts fotbehandling du kan göra hemma och som gör dina fötter mjuka och fina. Det lät för bra för att vara sant, så jag ska villigt erkänna att jag var lite skeptisk.
Men nu har jag provat själv och är fantastiskt nöjd.
Det fungerar verkligen.

Lätt och smidigt är det också att få mjuka och fina bebisfötter. Baby Foot är en helt och hållet naturlig produkt som innehåller inte mindre än 17 olika fuktgivande ämnen. Den viktigaste ingrediensen är fruktsyra som tränger in igenom de döda hudcellerna och verkar uppmjukande.
Det hela går till så att du trär på dig ett par "plastsockor" som innehåller de verksamma ämnena.
Du tejpar fast dem runt vristerna och har på dem i två timmar. Därefter sköljer du av fötterna.
Du får sedan vänta i upp mot 14 dagar innan du får se det slutgiltiga resultatet. Den torra, döda huden faller successivt av då huden börjar "fjälla" och den nya, babymjuka huden hittar fram istället. Underbart.

Jag såg precis att min "hovleverantör" av hälsokost och naturprodukter Bodystore.com har specialerbjudande på sina Baby Foot och säljer dem för 199:- (istället för 249:-), så vill du också ha sommarmjuka och lätta fötter, så passa på.


Mina "babyfötter" under översyn av grodprinsen på altanen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...