fredag 1 februari 2013

I DAG BÄTTRE ÄN IGÅR


Enligt Robin Sharma som bedriver ledarskapscoaching med träningsjätten Nike så lyder deras företagsmotto:

- Make today better then yesterday!

Vilket härligt motto för ett företag!
Hur skulle ditt liv se ut om DU hade samma motto?
Hur skulle du behöva tänka då?
Vad skulle du fokusera på?

Jag tror att det kan vara lättare för ett företag eller en grupp personer att dela detta motto och denna vision. Som individ kan det kanske lätt bli så att det blir en press och en jakt där det är svårt att "vinna".
För hur det än är handlar det om balansen mellan att vilja utvecklas och förbättra och att vara nöjd och känna sig tillfreds med det som är.

Sträva gärna efter förbättring i ditt liv - men glöm inte bort att vara tacksam för det du har.

2 kommentarer:

  1. Kloka ord!Så lätt att bli besviken på att det inte blev som man tänkt sig istället för att vara nöjd med det som är.
    Jag är glad över den viktminskning jag klarat av så här långt och det jag vill förbättra är att komma igång med kvällspromenader. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre av det och sover förmodligen ännu bättre än vad jag gör nu.
    Imorgon kväll bär det av, förhoppningsvis.... Och hundarna kommer förmodligen också att uppskatta det :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...