lördag 8 december 2012

TÄNK DIG SMAL - nästa kursstart 7 januari

Är du trött på att banta och hålla igen?
Vill du kunna hantera känslor som leda, sorgsenhet eller stress utan att ta till mat?
Vill du en gång för alla lära dig att äta på ett sunt och hälsosamt sätt?

Då är min metod Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT något för dig.
Det är en distansutbildning där du tillsammans med övriga deltagare följer en blogg där ni får lektioner, övningar och möjlighet till diskussion med mig eller varandra. De som vill får även tillgång till en diskussionsgrupp på Facebook. Så här säger ett par av deltagarna som har gått utbildningen tidigare:

"Den här resan blir bara mer och mer spännande! Jag har lärt mej mkt om mej själv och har så smått börjat förstå varför jag inte har nått ända fram tidigare. Att saboterande tankar kunde ställa till det så mkt var jag inte överhuvudtaget medveten om, en riktig aha-upplevelse. Inte heller att dagligen upprepade peptalk kunde stötta så mkt :-)"

"Nu fattar jag varför jag aldrig har lyckats med att gå ner i vikt tidigare. Då har jag liksom hela tiden förstört för mig själv. Jag var jättebra på att misslyckas. När känns inte det möjligt längre."




I dag äter vi till största delen av andra anledningar än att vi verkligen är hungriga. Vi äter för att vi är stressade, trötta, uttråkade eller irriterade - för att nämna några exempel. 
Om du börjar tänka tanken att du känner dig irriterad på exempelvis din partner, kommer det påverka ditt beteende. Ett vanligt beteende kan vara att du går och tar dig ett par bullar ur frysen som du snabbtinar eller äter upp de sista i glassbyttan. När du har gjort de kommer du att känna dig misslyckad och kanske kommer också tankar om att du är fet, äcklig och hopplös. Dessa känslor ger dig nya tankar som alla följer de negativa spåret du påbörjat och som kommer göra att du äter ännu mer som du inte borde.
Känns det igen? Du är inne i en negativ spiral tanke- beteende- och känslomässigt. 
Den goda nyheten är att denna spiral går att bryta med hjälp av KBT (Kognitiv Beteendeterapi) och flera praktiska övningar.

Du som är nyfiken på min distanskurs, hur upplägget ser ut och vad den innehåller - läs mer HÄR:

Nästa kursstart är 7 januari och ännu finns några platser kvar. Vill du vara säker på att få en plats i denna omgång, så anmäl dig omgående. Redan en dryg vecka innan kursstart får du ditt startmaterial och kan börja tänka i rätt banor. 
Du är närmare ditt nya liv än du tror.

Ge dig en bra start på 2013 - det är du absolut värd!

Tack alla ni som fortsätter rösta på mig i omröstningen till Sveriges Bästa Gröna Bloggar 2012 i kategorin Livvstil! Det går fortfarande bra att lämna röster en/dag och du gör det HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...