torsdag 27 december 2012

NYTT ÅR - NYA UTMANINGAR


För mig är det oerhört viktigt att hela tiden få lära nytt och utvecklas. Det är en drivkraft jag haft sedan jag var barn. Jag hängde ofta på biblioteket när jag var liten och minns den oerhörda glädjen och euforin jag kände när jag insåg att det fanns böcker jag kunder låna och lära mig nästan precis allt. Jag lånade böcker och lärde mig spela munspel och gitarr, böcker om bakning och om trolleri. Ja det mesta verkade spännande, i varje fall till att börja med...

Lusten till att läsa och lära har följt mig genom livet. Jag gått utbildningar inom konst och design, läst till Barn- och ungdomspedagog och till Beteendevetare. Nu startar jag 2013 med att påbörja en utbildning till KOSTRÅDGIVARE. Kost och hälsa har jag alltid intresserat mig av - inspirerad av min kära mormor som var en föregångare inom området hälsokost. Nu ska jag "sätta tänderna" i detta ämne riktigt ordentligt och kommer efter utbildningen att kunna titulera mig Diplomerad Kostrådgivare. Förutom både breddad och fördjupad kunskap kommer jag också att få tillgång till och lära mig att arbeta med ett avancerat kostdataprogram.

Det kommer med stor sannolikhet innebära att jag på vägen kommer att dela med mig av mina tankar och erfarenheter här på bloggen. Kanske behöver jag också er hjälp ibland då jag kommer att behöva "försökspersoner" att jobba med. Hoppas att ni kommer att tycke att det är intressant och vill hänga med.

Hur ser det ut för dig det kommande året?
Har du något nytt framför dig som du ser fram emot?
Nya utmaningar som kanske känns både skrämmande och spännande?
Att hela tiden testa ny saker, undersöka nya områden och våga utmana sig själv och sina kunskaper är ett säkert sätt att främja sin egen utveckling och faktiskt i och med det att kunna bli lyckligare.
Låt dig inte skrämmas av det som kan kännas osäkert och otryggt, utan se på det som en möjlighet att lära och utvecklas.


1 kommentar:

  1. Jag ser verkligen fram emot 2013 som ska bli ett riktigt toppenår för mig. Under året ska jag förfina mitt "utbud" och satsa till 200%

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...