måndag 19 november 2012

OMPYSSLAD

Ia Brown - Mary Kay
Jag har varit en riktigt "turgumma" under hösten och vunnit fina priser i olika tävlingar. Härom veckan var det dags att "inkassera" en vinst som jag vann under en föreläsning i början av sommaren. Tävlingen gick ut på att man skulle gissa rätt antal bomullstussar i en plastpåse, och vinsten var skönhetsprodukter från Mary Kay.
Och vet ni vad? Jag gissade rätt på pricken!

Vinsten skulle jag få komma och hämta hos Ia Brown som är regionansvarig för Mary Kay och som har sin lilla "studio" på Bondegatan i Västerås.
Inte nog med att jag fick en vinst i form av produkter, jag fick mig en riktigt skönhetsbehandling dessutom.

Jag har hört talas om Mary Kay tidigare och provat några produkter, men visste inte så mycket om företaget eller produkterna. Det var intressant att lyssna på Ia's berättelse om företagets grundare och att en viktig del i företaget handlar om att kvinnor ska skapa kontakter och nätverka för att hjälpa varandra.
Företaget startades 1963 av Mary Kay Ash i USA. Mary Kay skulle egentligen gå i pension, men kände att hon ville fortsätta med att jobba för att hjälpa kvinnor att göra karriär i en mansdomierad försäljningsvärld. På den vägen är det...
I dag är Mary Kay ett internationellt storföretag med över 1.8 miljoner kvinnor som säljare runt om i världen.

Produkterna som Mary Kay säljer är noggrant utprovad och testade (ej på djur) och man månar om en hög kvalitet. Många produkter innehåller ämnen från växtriket, vilket jag uppskattar. Jag skulle dock uppskatta ännu mer om de var ekologiska, vilket de inte är i nuläget;-).

Under kvällen fick jag en skön ansiktsrengöring från serien Time Wise och en oerhört skön behandling av händerna som gjorde dem så mjuka och lena som de aldrig har varit. Med mig hem fick jag en goodiebag fylld med de produkterna som användes till mina händer ur serien Satin Hands: Hand Softener, Hand Scrub och Hand Cream Peach.

En härlig kväll som satt guldkant på tillvaron!

Min vinst Satin Hands produkter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...