tisdag 28 augusti 2012

LYCKLIGARE MED RÄTT PLAGG - artikel med mig i GI & hälsa


Förra veckan fanns en intervju med mig i Expressen bilaga GI & hälsa. Den handlade om att det definitivt går att styra sitt humör med hjälp av sina kläder.
Själv trivs jag bäst i färgglada kläder - de får mig på gott humör och ger mig energi. Men ibland kan det också vara skönt att "dämpa" sina känslor och då väljer jag inte lika färgstarka plagg.

Artikeln hänvisar också till en brittisk studie som menar att jeans är ett plagg som inte förknippas med att vi mår bra. Bästa må bra plagget för kvinnor är klänningar enligt undersökningen. Visst kan det vara härligt med en fin klänning - man känner sig både fin och glad. Men de perfekta jeansen är enligt mig också en riktig hit. Håll utkik efter blogginlägg på min blogg KLÄDOLOGI: om kläder, mode stil och psykologi om hur just DINA PERKFEKTA jeans ska se ut - med tanke på din kropp och dina proportioner.

Du som missade GI & hälsa kan läsa en  kortare variant på intervjun med mig i Expressens nätupplaga. Där tipsar jag också om de fem bästa klädknepen för hög gladfaktor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...