fredag 17 februari 2012

NY FÖRELÄSNING: Att VETA vad man ska göra är ingen konst. Konsten är att GÖRA det man vet.


Lustigt det här med "slumpen" som såklart inte är en slump egentligen. Jag har fått flera förfrågningar från företag nu under början av året att komma och föreläsa. Det i sig är inte så konstigt eftersom det hör till vanligheterna, men just dessa förfrågningar har haft en specifik inriktning som jag visserligen till viss del har föreläst om tidigare, men inte så här renodlat.

Det handlar om att få personalen motiverade till att ta hand om sig själva och sin hälsa. Jag blir så otroligt glad över att fler och fler företag inser vikten av detta och satsar på sin personal. Snacka om en god investering!
När det gäller att ta hand som sig själv och sin hälsa (mat, motion etc) så kan det sammanfattas så här:




Att VETA vad man ska göra är ingen konst.
Konsten är att GÖRA det man vet...


Det här är ett område som ligger mycket nära mitt eget hjärta och jag hoppas få möjlighet att inspirera många arbetsplatser med denna föreläsning.

Föreläsningen innehåller bland annat dessa områden:
  • Vad ÄR hälsa egentligen? Vad lägger vi in i det begreppet?
  • Om vi nu vet vad vi ska göra, varför är det så svårt? Vilka mekanismer är det som "kickar in" och får oss att välja soffan och chipsen istället för jogginspåret?
  • Vad är det vi gör och hur är det vi tänker för att rättfärdiga våra handlingar? Hur ser våra saboterande tankar ut och hur kan vi tänka för att motverka dem?
  • Hur gör man för att förändra och förbättra sin hälsa? Vad kan DU göra? Hur kan vi/ni hjälpas åt?
Innehållet blir alltså:
  1. Förklaring av bakomliggande faktorer.
  2. Att se över våra nuvarande tanke- och handlingsmönster.
  3. Att hitta mer effektiva tanke- och handlingsmönster.
  4. Skapa så bra förutsättningar som det bara går.
Jag lovar att det blir en föreläsning med HÖG IGENKÄNNINGSFAKTOR och MÅNGA SKRATT. Det ska vara roligt och inspirerande att lyssna.

Vill du att jag kommer till ditt företag och inspierar er? Kontakta mig för mer information: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se

1 kommentar:

  1. Vilken härlig hemsida. Inspirerande och ro-givande. Med massor av info! Trevlig helg. Mvh Sabine

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...