lördag 11 februari 2012

EGOLOGISKA TANKAR OCH HANDLINGAR ÖKAR DIN LIVSKVALITET

Är du EGOlogiskt?
Med EGOlogisk menar jag att du stannar upp ibland, känner efter vad du behöver för att må bra och skapar tid och utrymme för att göra just det.
Att vara EGOlogisk är inte samma sak som att vara egoistisk. Faktiskt skulle jag vilja påstå att det är precis tvärt om. En person som är egoistiskt sätter sig själv och sina behov i första rummet i syfte att få egen vinning framför andra.
En EGOistisk person däremot vet att det är viktigt att ta hand om sig, se till att det är bra balans i livet och lyssna på sina behov därför att då är man faktiskt en bättre förälder, partner, vän, kollega etc.


När du MÅR bra
ÄR du bra helt enkelt!
Håller du inte med?

Många upplever dock att det är svårt, riktigt svårt att finna/ta sig tiden för sina egna behov. Och visst finns det mycket att fylla tillvaron med. Få har "tid över" att använda. Det handlar istället om att TA SIG TID. Att inse att det är en av de viktigaste prioriteringarna du kan göra. Att prioritera dig själv, för då kommer så mycket annat att bli bättre av bara farten.
Att vara EGOlogiskt behöver varken ta mycket tid eller vara kostsamt. Tvärtom. EGOlogiska handlingar är som bäst när det blir som små härliga tomtebloss i tillvaron.

  • Att få sitta ifred en stund och läsa en nyköpt tidning.
  • 10 minuter i badkaret med låst dörr.
  • En promenad i skogen med en god vän.
  • Att måla naglarna chockrosa.
Vad du behöver och vad du har möjlighet att göra, det vet bara du. Att vara EGOlogisk ska vara lätt och självklart. För dig som behöver en extra skjuts för att komma in i de EGOlogiska tankarna och vanorna tipsar jag gärna om min e-bok/e-kurs "21 dagar till ett EGOlogiskt" liv som successivt under 21 dagar lär dig att bygga upp ett EGOlogiskt tänk och nya fungerande rutiner.


1 kommentar:

  1. fantastiskt härligt ord!! Stämmer alldeles förträffligt;) Nu idag 44år gammal tar jag hand om mig själv på ett mera medvetet plan.Hoppar jag över mig själv blir jag en HÄXA rent ut sagt,varken JAG eller nån annan vill då umgås med mig!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...