fredag 27 januari 2012

EKOLOGISK ANSIKTSVÅRD MED PRODUKTER FRÅN BODY BAZAR

Med risk för att skrämma slag på en och annan läsare lägger jag in den här bilden på mig på bloggen :-).

Jag har fått möjligheten att testa ekologiska hudvårdsprodukter som säljs av Body Bazar. Självklart gillar jag hudvård och jag föredrar alla gånger ekologiska produkter.

På bilden använder jag en ansiktsmask av märket Eliah Sahil som heter Mask Natural och innehåller:

  •  Fullers earth - lera i pulverform med massor av mineraler
  •  Spirulina - en alg full av bakteriehämmande ämnen och rik på vitaminer och mineraler
  • Amla - kraftig oxidant med mycket c-vitamin
  • Kamomill - lugnande och antiinflammatorisk
  • Laminaria - havsalg som minska tecken på åldrande
  • Ringblomma - antiinflammatorisk och antibakteriell
Innan jag lade ansiktsmasken gjorde jag en peeling med en produkt av samma märke. En underbart skön och lagom skrubbande peeling. 
Det fina med produkterna från Eliah Sahil är att de är i pulverform, och det är de därför att de då går att producera dem utan en massa konserveringsmedel och annat som varken är nyttiga för naturen eller vår hud. Du blandar själv ut dem med vatten eller olja för att få en lagom konsistens.
Extra plus är att de säljs i väldigt vackra förpackningar, praktiska och snygga plåtburkar med bra doseringsmöjlighet. Väldigt snygga att ha stående framme i badrummet.

Jag har testat de här produkterna vid ett par tillfällen nu och hyn blir fantastiskt klar och fin. Kommer definitivt att fortsätta att använda dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...