onsdag 23 november 2011

HÖSTENS HÄRLIGA FÖRELÄSNINGAR



Vilken härlig höst jag har haft med min "föreläsningsturné - LIVSKRAFT. Jag har varit ute på företag, på personalmöten, på föreningar och andra grupper.
Överallt har jag fått ett sådant härligt bemötande.

LIVSKRAFT är en föreläsning där jag pratar om det egna ansvaret och de egna möjligheterna till att leva det bästa liv du kan. Första gången jag skulle hålla denna föreläsning var för ett knappt år sedan. Då visade det sig att gruppen som hade kommit för att lyssna till största delen bestod av kvinnor som milt sagt hade det lite "knackigt" i sin tillvaro. De var långtidssjukskrivna, sjukpensionärer, långtidsarbetslösa, socialbidragstagare osv.
- Hjälp, tänkte jag. Hur ska de ta att jag pratar om att man ska ta ansvar för sin situation. Att man inte ska vara ett offer i tillvaron. Att man inte ska vara avundsjuk. Att det är upp till DIG hur du har det i ditt liv.

Mycket riktigt möttes jag av en del skepsis i början, men bara en liten bit in i föreläsningen så började det hända saker. Det syntes i ögonen på åhörarna. De var med. De förstod att det handlar om att göra det bästa av de möjligheter man har. Att livet inte är rättvist och att det faktiskt inte är någon som helst idé att jämföra sig med andra som har det bättre än du. Det får inte din situation att förbättras och definitivt inte dig att må bättre.

Nu har jag föreläst på många ställen och jag får varje gång samma härliga respons. Åhörarna tackar för energikicken och inspirationen de fått till att leva sina liv efter sina förutsättningar.
Hösten/vintern är fullbokad vad gäller föreläsningar, men från mitten av januari har jag återigen möjlighet att boka in föreläsningar.
Vill du att jag kommer till din arbetsplats, din förening eller någon annan sammankomst? Kontakta mig då för att få veta mer. Du kan läsa mer om föreläsningen HÄR.

För föreningar som arbetar för en god sak på ett eller annat sätt håller jag föreläsningen till halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...