tisdag 11 oktober 2011

SNART NY KURSSTART FÖR TÄNK DIG SMAL


Den 7 november är det dags för ny kursstart för "Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT". Det är en distanskurs där du tillsammans med andra deltagare får tillgång till:



  • En gemensam blogg (inte tillgänglig för allmänheten).
  • En gemensam Facebooksida som enbart är till för de som har varit eller är deltagare i kursen.
  • Coachingsamtal per telefon med mig.
  • Coaching per mejl om du föredrar det.
Kursen pågår i 12 veckor. Varannan dag publiceras ett nytt inlägg = en ny uppgift i bloggen. Du har möjlighet att delta i diskussioner där (anonymt om du föredrar). Varannan vecka kan du boka ett 30 minuters coachingsamtal per telefon med mig där vi pratar om det som du funderar på och behöver stöttning i.

Under kursen får du bland annat lära dig:
  • Att planera ditt ätande.
  • Att äta med mindfulness.
  • Lära dig att hantera dina Saboterande tankar.
  • Lära dig att hantera "misslyckanden".
  • Skapa tid och energi.
  • Lär dig skillnad mellan hunger, önskningar och begär.
  • Lära dig att stå emot frestelser och hantera trugande personer.
Och mycket, mycket annat.

Så här säger några deltagare som har gått eller går kursen just nu:

"Nu har jag gått ner 9 kilo sen jag startade (tjuvstartade innan kursen) och det är ju bra som attan. Kruxet är väl bara att jag behöver gå ner minst det dubbla. Men med nya vanor och tankemönster så kommer dom att försvinna det är jag säker på."

"Igår fick jag för mig att jag skulle prova mina jeans som jag har som mål att kunna komma i, står det på en av mina peppkort. Och vet ni... det gick! Jag blev så glad! Men jag kände att nåt kilo till så känns det superbra."

"Den här resan blir bara mer och mer spännande! Jag har lärt mej mkt om mej själv och har så smått börjat förstå varför jag inte har nått ända fram tidigare. Att saboterande tankar kunde ställa till det så mkt var jag inte överhuvudtaget medveten om, en riktig aha-upplevelse. Inte heller att dagligen upprepade peptalk kunde stötta så mkt :-)"

Nästa kursstart är alltså 7 november och vi jobbar tillsammans fram till 29 januari.
I dagsläget finns det plats för ytterligare fyra deltagare. Kursen kostar 1595:-. Du som är bloggföljare eller "gillar" min Facebooksida får 200:- rabatt. Kursavgiften faktureras och kan delas upp på två fakturor om du önskar.
Vill du säker på att få en plats i denna omgång, mejla ditt namna, adress och telefonnummer till : kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...