lördag 15 oktober 2011

Sara och Carl berättar om Forevers Aloe Vera produkter

Jag var nyfiken på Sara och Carl som arbetar med kroppslig och själslig hälsa samt Forevers Aloe Vera produkter. Så jag ställde lite frågor till dem som jag fick spännande svar på.

Vill ni berätta lite om ert företag?

1. Vårt företag heter HeartAlchemy och har funnits i 5 år. Vi startade det tillsammans våren 2006 när vi hade träffats och blivit ett par. Vi hade bägge enskild firma på varsitt håll innan dess men vi insåg att våra olika verksamheter enkelt kunde kombineras till en enda. Carl drev verksamhet med fokus på personlig utveckling, livscoaching och sjäslig hälsa och jag med fokus på kroppslig hälsa. Men jag var själv andligt intresserad och deltog i flera kurser som handlade om både kropp och själ vid den tiden. Med andra ord föll det sig naturligt att vi skulle satsa på helheten – hälsa för både kropp och själ!

Den mer andliga delen av vår verksamhet fokuserar kring hur vi människor kan få en bättre själskontakt och på så sätt hitta en inre harmoni. Mer om detta kan du hitta på: www.divineconversations.org

Inom ramen för den del av verksamheten som handlar om kroppslig hälsa, håller vi också föreläsningar, hälsoevent och ibland kurser som handlar om vad man rent konkret kan göra för att hålla kroppen frisk och ren invärtes. Vi berättar då utifrån vår egen erfarenhet och den information vi har tillägnat oss på vägen till bättre hälsa själva. Vi vet hur det är att må riktigt botten och känna att det inte verkar finnas adekvat hjälp att få. Det är vår egen krokiga väg till bättre hälsa som har gjort att vi står där vi gör idag och det är den vi berättar om för att hjälpa andra.

Vi säljer även olika hälsopreparat, framförallt produkter från Forever Living som har Aloe Vera som huvudingrediens. Mer om detta kan du läsa på: Https://aloeverashop.myforever.se och här kan du även göra egna beställningar av våra hälsoprodukter.


Varför valde ni att arbeta med just Aloe Vera produkter?

2. Jag halkade in på just Aloe Vera produkter lite av ”en slump”. Det hände under en tidsperiod när jag hade haft problem med hälsan i många år. Jag hade återkommande infektioner av olika slag, ständigt återkommande och därtill långdragna förkylningar, eksem och annat som jag hade svårt att bli av med. Jag hade läst mycket kring ämnet hälsa och börjat lära mig en hel del om min kropp och hur den fungerar. Därav åt jag olika hälsopreparat som hjälpte mig mycket, men jag hade en hel hög olika burkar jag köpte varje månad och jag träffade då på en tjej som rekommenderade Aloe Vera som ett långt billigare alternativ men som kunde ge kroppen en rejäl ”kick”. Jag slutade med övriga hälsopreparat en period och drack bara Aloe Vera för att verkligen testa och se om det gav resultat – och det gjorde det, med råge! 

Hur ser historien bakom Aloe Vera plantan ut?

3. Den kallas ofta ”mirakelplantan” och växer i varma och torra klimat. Många tror, att den är en kaktus, men den är faktiskt en liljeväxt. Det finns över 200 aloe-arter, men det är Aloe Barbadensis Miller som har varit mest användbar för oss människor.  Gamla urkunder visar att Aloe Vera-plantans välgörande egenskaper har varit kända i årtusenden. Grekiska och romerska läkare använde den med stor framgång för att läka sårskador som uppkommit i krig. Forskare har också funnit att både de gamla kinesiska och de indiska kulturerna använde Aloe Vera. Egyptiska drottningar använde Aloe Vera som skönhetspreparat och drottning Cleopatra sägs ha badat i Aloe Vera för sin hys skull. Columbus använde Aloe Vera plantor för att klara seglatsen över atlanten och undgå skörbjugg. Ghandi använde Aloe Vera för att klara sina långa fastor, vilket i sig var en protest som i förlängningen ledde till att han befriade Indien från Storbritannien.


Vilka är fördelarna med Aloe Vera?

4. En daglig dos Aloe Vera tillför kroppen över 75 kända näringsämnen, däribland dagsbehovet av alla vitaminer utom D-vitamin, samt alla mineraler utom selen. Att Aloe Vera också är bra för huden är känt sedan länge.

Vilka av era Aloe Vera produkter är mest framgångsrika?

5. Våra riktiga storsäljare är:
Forever Aloe Vera juice, eller Forever Aloe Vera gel som man kallar den. Detta är stabiliserad Aloe Vera gel som är i stort likvärdig med den färska plantan, innehåller ca 99,7 % ren Aloe Vera och finns i tre olika smaker – naturell, berry eller persika.  
Forever Aloe Vera Jelly, en utvärtes gel för huden i form av 100-procentig ren och stabiliserad Aloe Vera gel i en mjuk och genomskinlig gelé, nästan identisk med den färska plantan. Aloe Vera gelly är rengörande, fuktgivande, vårdande, lugnande och tillför huden Aloe Verans alla olika näringsämnen. Forever Aloe Propolis Créme som är en lite tyngre, lenande kräm med Aloe Vera och  bi-propolis. Den innehåller de hudvårdande växterna kamomill och vallört, samt vitamin A och E för hudens spänst. En utmärkt vinterprodukt, för den innehåller inget vatten. Används bl.a. till dag- och nattkräm, på torr/irriterad hud, nagelband och självsprickor i händer och fötterna.). 
Forever Aloe Heat Lotion som är en massage/linimentkräm som innehåller ämnen som gör att huden värms upp när den smörjs på. Den värmande effekten verkar direkt vid spänd muskulatur nacke, axlar, rygg, träningsvärk, kalla/trötta fötter, krypningar i benen, samtidigt som den mjukar upp och vitaliserar din hud. Innehåller förutom Aloe Vera bl.a. eukalyptus, sesam- och jojoba-olja. Forever Bright Toothgel som är en Aloe Vera baserad tandkräm utan fluor. Den innehåller förutom Aloe Vera även bi-propolis och klorofyll som bildar syrebubblor som tränger ner i tandfickorna och rengör även där. Motverkar tandsten och beläggningar. Forever Bright toothgel sliter mycket mindre på dina tänder eftersom den inte innehåller något slipmedel. Bi-propolisen kompenserar för bortfallet av fluor och xylitol. Sedan har vi 
Forever Aloe Lip som är ett läppbalsam baserat på Aloe Vera. Nariga läppar är en pina, men Aloe Lips med Aloe vera, jojoba och bivax gör läpparna mjuka och blanka igen. Innehåller inte vatten och fungerar därför perfekt även i vinterkylan och fungerar även utmärkt som läppglans. 
Slutligen har vi våra fitnessprogram, Forever C9 och Forever F15 som innehåller några av våra mest populära kosttillskott och programmen är till för dem som vill komma i form, få mer energi och må bättre. 

Vilka är era egna favoritprodukter?

6. Sara: Min favoritprodukt är först och främst Forever Aloe Vera drycken. Mår man bra på insidan syns det även på utsidan, så de övriga produkterna för utvärtes bruk ser jag främst som komplement. De som jag använder mest är dock: Forever Aloe Vera Gelly och Forever Aloe Vera Propolis. Både Aloe Vera Gelly och Aloe Propolis fungerar superbra som underlivskrämer, tro det eller ej . Kliar det och känns lite besvärligt, smörj in bara! Jag använder dem även bägge också som ansiktskrämer, främst på morgonen mot påsar under ögonen och för att reducera rynkor och fina linjer. Bägge dessa krämer fungerar ju jättebra även som nattkrämer. Gellyn använder jag även efter rakning av benen eller under armarna (för att undvika röda prickar) och Aloe Propolis Creme till fötterna. Sedan jag började använda Aloe Propolis Creme till fötterna har jag inte längre problem med självsprickor. 

Carl: Min favoritprodukt är också Forever Aloe Vera juice. Speciellt tidiga mornar när vår lille son Mikael väcker mig vid 5.30-6.00 och man bara känner: ”usch”, då är en slurk Aloe Vera dryck oöverträffbart; man känner direkt 5 min efter att man tagit den att man blir mycket piggare. Forever Aloe Vera Gellyn använder jag som rakkräm för att undvika röda prickar, samt att den ger bra glideffekt på huden. Forever Aloe Propolis Creme har hjälpt mig mycket eftersom jag lätt får självsprickor i hälarna. Efter ett par dagars smörjande är hälarna som nya. Forever Aloe Heat lotion har också hjälpt mig mycket då jag haft ont i nacken och axlarna efter en dag vid datorn. Den hjälper verkligen att öka blodflödet långt ner i huden och man känner verkligen att värken och stelheten släpper. Jag har även kört fitnessprogrammet Forever C9 flera gånger, vilket har hjälpt mig mycket med både vikten och att få en mer vältrimmad kropp. 

Det finns många Aloe Vera produkter idag, har ni något tips på hur man kan ”hitta rätt” som kund?

7. Det är viktigt att den Aloe Vera som en produkt innehåller är av hög kvalitet. Det finns så otroligt många produkter ute på marknaden idag att det är svårt att göra en vettig bedömning som kund vilka som faktiskt håller hög kvalitet. De flesta vet inte vad de skall titta efter. 

Först och främst skall Aloe Vera stå som huvudingrediens (stå först) på innehållsförteckningen. Då vet du att det är den komponent som produkten innehåller mest av. Många dyra schampon och krämer innehåller uppe¬mot 80 procent vatten. Produkter med mycket vatten ”aqua” behöver också mycket konserveringsmedel. 

Aloe Vera skall helst inte vara behandlad (upphettad, frystorkad, filtrerad, etc.) på olika sätt. Forever Living har patent på en stabiliseringsprocess för Aloe Vera gel som sker under kalla förhållanden så att Aloe Verans alla näringsämnen kan bevaras så intakta som möjligt. Gelen tas från nyskördade, mogna blad och stabiliseras inom loppet av några få timmar för att skydda det näringsrika innehållet. Detta innebär att vår Aloe Vera varken filtreras, pulvriseras eller frystorkas, något som annars kan förstöra dess verksamma ämnen. Leta efter produkter med följande märke på förpackningen:



(eller gå in och titta på: www.iasc.org) så vet du att Aloe Veran i produkten har blivit kontrollerad av den oberoende organisationen IASC och är godkänd som tillräckligt bra för att vara verksam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...