måndag 8 augusti 2011

KARIN ULFHIELM - MIN EGOLOGISKA SOMMAR

Karin Ulfhielm
Vargkask - coolt namn va! Företaget som heter så drivs att Karin Ulfhielm sedan 2005. Karin arbetar med HR-frågor på strategisk nivå. Det hon gillar att jobba allra mest med är förändringsarbete och utveckling, och det gör hon gärna med hjälp av glädje, lust och passion.
Karin är också en flitig använder av våra sociala medier och du hittar henne bolggandes, twittrandes och självklart även på Facebook. Kolla länkarna till alla hennes sidor under intervjun. Det Karin skriver är alltid läsvärt!

Hur ser då en EGOlogisk sommar ut för Karin Ulfhielm?


1.       Hur ser en EGOlogisk morgon ut för dig? Vad gör du då, och vad får det för effekter på resten av dagen?
En EGOlogisk morgon är en lugn och sansad morgon då jag går och väcker mina döttrar med snuff och gos. Antingen har min man redan gått ner i köket och börjat förbereda frukosten, eller också gör jag det. Kaffedoften sprider sig i köket tillsammans med det tinade brödet. De morgnar tidningen kommer, är sudokot givet…! Att gå in på Facebook och läsa kloka kommentarer och bloggposter är också en lisa för själen. Andra morgnar kan börja med en frisk promenad då jag har – under sommaren – ett stråk där jag kan plocka med mig smultron på grässtrån till mina tjejer. Det brukar vara uppskattat – i alla fall av den äldsta…!
2.       Finns det något du passar på att göra under sommaren som du inte gör andra delar av året som får dig att må bra?
Jag kommer ofta igång ordentligt med min träning, så att jag tränar ca tre ggr/vecka. Till det också bra stretching – det få mig att känna mig stark. Jag får också erkänna att jag unnar mig mer godsaker den här årstiden, ett glas vin lite då och då, lite Gruyère och jordgubbar i stora lass. Gissa om mina barn hade schyssta blodvärden när de föddes…;-)
3.       Vad gör du får EGOlogiska handlingar under sommaren som får din kropp att må bra?
Som ovan – bra träning & stretching. Dessutom mycket bär och frukt – jordgubbar, blåbär, bigarråer mmmm. För att inte tala om färska rödbetor med lite feta och rostade solrosfrön…. Ojojoj, det vattnas i munnen. Just denna sommar så har det blivit mycket musik också – som alltid är stärkande, givande och härligt för mig! Man är väl Rockstjärna, som Cecilia Kärvegård brukar säga…;-)
4.       Vad gör du för EGOlogiska handlingar under sommaren som får din själ att må bra?
Musik! Musik! Musik! Just den här sommaren ska vi spela in en hel del låtar också – såväl covers som låtar skrivna av min man (kanske jag kommer vara med på ett hörn med någon melodislinga och textrad…). Hm, det är bra med ambitioner, men vi får se hur mkt vi hinner också… När man håller på med roliga saker, vill man ju inte stressa fram det…! Bada och leka med barnen, läsa bra böcker, gå på bio en ljum sommarkväll är också riktigt mysigt. Varje sommar gör jag mina mycket uppskattade sommartårtor med nyplockade bär och en bra hemgjord tårtbotten. Mmm, längtar redan!

5.       Vad har du för spännande planer inför hösten?
Lite allt möjligt. Bl a en ny sajt med blogg och tips/verktyg i ämnet utveckling (mänsklig sådan), förstås. Dessutom ska jag och Inger Eriksson vara moderatorer och samtalsledare i ämnet coaching på #HRUnconf. Ett otroligt spännande uppdrag där vi kommer att träffa många engagerade och drivna personer som vill vara med och påverka HR på ett aktivt sätt. Dessutom kommer jag att lansera mina ljudböcker om Feedback och Lyssnande lite mer aktivt… Jag kommer också att fortsätta vidareutveckla nätverk som jag varit med och tagit initiativ till och är engagerad i. Ska också skriva färdigt ett till bokmanus och börja dra upp lite riktlinjer för ett till.
Dessutom ska jag se till att skapa utrymme för min musik och mitt musikutövande, för jag har insett hur mycket energi det ger mig!
Avslutningsvis vill jag citera Mats Hall: Livet är som musiken. Det måste komponeras med hjälp av örat, känslan och instinkten, inte med regler…

Länkar:

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...