tisdag 30 augusti 2011

FACEBOOKSIDA - "TÄNK DIG SMAL - gå ner i vikt med KBT"

För en som "hänger" på Facebook har jag startat en sida som heter "Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT". Där finns så klart information om min populära kurs med samma namn, men också lite annat som har med KBT (Kognitiv beteendeterapi) och viktminskning att göra.

Fokus i kursen (och på Facebooksidan) är att du ska få förståelse för hur dina tankar får dig att känna och bete dig på ett visst sätt. När du väl förstår det kan du börja jobba med att ersätta dina negativa och saboterande tankar med nya och stärkande. På så sätt får du både nya (positiva)känslor och därmed ett nytt beteende. Det fungerar speciellt bra när det gäller dina matvanor och viktminskning, men även inom en rad andra områden i livet. Du får exempelvis bättre självkännedom, högra självkänsla och självförtroende, bättre fokus och ny energi. Inte illa va!

Så välkommen till "Tänk Dig smal - gå ner i vikt med KBT" på Facebook. Gå in och tryck på "gilla", så missar du ingen information.
Självklart kommer jag att fortsätta att skriva om kursen även här på bloggen och dela med mig av tips och tankar som har med den att göra. 
Ny kursstart för nästa distanskurs är 7 november. Hälften av platserna är redan reserverade. Om du vill vara säker på att få en plats, så mejla mig och preliminärboka din plats.
Läs mer om kursen HÄR.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...