måndag 25 juli 2011

MARIA OHLSSON - MIN EGOLOGISKA SOMMAR

Maria Ohlsson driver Insight coach. Där arbetar hon med att få andra att finna sin kärna och sitt hjärta. Maria brukar vara frikostig med att dela med sig av sina klokskaper, så nu var jag så klart nyfiken på hur hon gör för att ta hand om sig själv på bästa sätt under sommaren.


Intervju med Maria Ohlsson - "Min EGOlogiska sommar":


  1. Hur ser en EGOlogisk morgon ut för dig? Vad gör du då, och vad får det för effekter på resten av dagen?  
    Det första jag gör när jag vaknar är att ”känna” in mig själv. Jag försöker anpassa dagen efter hur jag mår.  Om jag tar extra väl hand om mig de dagar då jag inte är på topp då mår jag genast bättre. Jag visualiserar också hur jag vill att dagen ska bli. Jag kan ”se” framför mig ett möte och bestämma mig för att mötet ska bli roligt, lyckat eller givande. När jag visualiserar dagen i förväg kan jag påverka hur dagen ska utvecklas. Mina tankar under morgonen färgar av sig på hela dagen. 

  1. Finns det något du passar på att göra under sommaren som du inte gör andra delar av året som får dig att må bra?På sommaren vill jag vara ute mycket. Jag vill sola, vandra i naturen, åka på dagsutflykter och sitta i trädgården och läsa.
  1. Vad gör du får EGOlogiska handlingar under sommaren som får din kropp att må bra?Jag tar gärna långpromenader, dricker färskpressade juicer – just nu är min favorit: ananas, äpple och björnbär.  Jag vilar mycket.
  1. Vad gör du för EGOlogiska handlingar under sommaren som får din själv att må bra?För mig är sommaren en tid för återhämtning av kropp och själ. Jag tar dagen som den kommer och har få ”måsten”.  Jag bokar in mycket tid för mig själv och ibland går jag en kurs. Denna sommar blir det en 3-dagars Qigong kurs.
  1. Vad har du för spännande planer inför hösten?Jag ska stå på mässan ”Hälsa, skönhet och inspiration” i Malmö 2 oktober. Jag och en kollega ska hålla workshops om ”hur vi skapar mer energi i våra liv”. Jag kommer även att lansera mitt företagskoncept för småföretagare. I augusti/september kommer jag att uppdatera min hemsida om höstens olika projekt.
Länkar:
Marias Hemsida: Insigth coach 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...