lördag 9 juli 2011

EKOLOGISKT SOLSKYDD

Du använder väl solskyddskräm i solen?!
Det har varit lite av ett dilemma för mig. Jag använder alltid solskydd och resten av familjen också. För antingen får man välja på att bli ordentligt bränd och riskera hudcancer, eller att smörja sig med en massa kemikalier - som säkert de också på sikt kan orsaka cancer.
Pest eller kolera liksom. Min homeopat sade att det är vansinne att lägga ner massa tid och pengar på att rensa kroppen på gifter inifrån och så går man och smörjer in sig med solskydd...

Till min glädje upptäcker jag nu att fler och fler ekologiks solskyddskrämer finns på marknaden. Kanon!
Denna på bilden, "Green People Sun Lotion SPF 25" är ekologisk och finns att beställa på Bodystore för 178:- för 200 ml (rea ord. pris 255:-). Den finns också som SPF 15 till samma pris. Det måste anses vara ett riktigt bra pris. Solkräm kostar som bekant en del.
Jag har bunkrat upp med ett litet lager som kommer att räcka till både den svenska och grekiska solen i sommar...

2 kommentarer:

  1. Jag tror mycket på att ha kläder på sig och/eller att inte vara i solen precis dom där vassaste timmarna, 11-3. Då klarar man sig himla bra.

    SvaraRadera
  2. Monica - Det tror jag också på. Jag undviker alltid solen mitt på dagen om det är möjligt. Det ändå för varmt då ;-).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...