fredag 13 maj 2011

SÖKER DELTAGARE TILL "TÄNK DIG SMAL" GÅ-NER-I-VIKT KURS

Under ett par års tid har jag av och till hjälpt mina coachingkunder med deras önskan att gå ner i vikt. Jag har då använt mig av en KBT-inriktad metod som går ut på att ändra tanke och handlingsmönster samt att hitta nya och fungerande rutiner. Problemet för de allra flesta som vill gå ner i vikt är INTE att de saknar kunskap om vad man ska och inte ska äta. Det är allt runt omkring som är svårt.

Nu har jag arbetat fram ett koncept där jag kommer erbjuda viktcoachnig i grupp på distans. Metoden bygger på den populära och effektiva "The Diet Solution: train your brain to think lika a thin person" av Judith S. Beck. Det är en KBT (Kognitiv Beteende Terapi) metod som jag har försvenskat något och gjort några tillägg och förändringar i efter mina erfarenheter.

Jag söker nu 10 personer som är intresserade av att vara med i en "pilotgrupp" med start 23 maj.
Gruppen kommer att ha en gemensam (stängd för allmänheten) blogg där jag under 8 veckor varje dag skriver inlägg som kommer att förändra dina tankar kring mat och ätande för alltid. Du får själv välja vilken diet/metod du vill för din viktnedgång (LCHF, GI, Viktväktarna, Viktklubben, Atikins, Itrim eller precis vad som helst så länge det är en vettig och balanserad kost). Det du får hjälp av mig med är hur du ska tänka och agera för att klara av din viktminskning nu och även att kunna hålla den framöver.
Här är något av innehållet:

  •   Lär dig äta med mindfulness.
  •  Lär dig skillnad mellan hunger, önskningar och begär (cravings)
  • Motion som passar dig.
  •  Lär dig tackla saboterande tankar.
  •  Lär dig hantera ”misslyckanden”.
  •  Matplanera
  •  Skapa tid och energi
Kursen består av ett 6-veckors program som sedan följs av två veckors uppföljning. Alltså totalt 8 veckor. Du får dina övningar och tips via vår gemensamma blogg där du också har möjlighet att kommunicera med övriga deltagare (med ditt namn eller anonymt). Ju mer ni kan peppa och stötta varandra, desto bättre.
Varje vecka kommer ni också att få ett 30 minuters privat coachingsamtal per telefon med mig. Du ringer mig på en tid vi har bestämt. Alternativt kan vi ha kontakt per mejl om du föredrar det. Detta innebär att coachingen även kommer att bli anpassa precis efter dina behov.

Priset för detta kommer att ligga på runt 1.395:- i höst. För dig som är intresserad av att ingå i pilotgruppen är kostnaden endast 495:- Det jag vill att du ska göra för att få ta del av detta kanonerbjudande är att dels vara aktiv på bloggen och skriva lite kommentarer nu och då. Dels vill jag att du är med och fyller i en utvärdering efter kursens slut.

Antalet platser är begränsade till 10 stycken då gruppen inte bör vara större än så. Några av platserna är redan uppbokade. Här gäller principen först till kvarn, så är du intresserad bör du så snart som möjligt skicka ett mejl till; kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se och meddela att du är intresserad. Du får då ett bekräftelsemejl av mig där jag talar om för dig hur du ska gå tillväga.

Det tankar och strategier du får lär dig under den här kursen kommer du inte bara att ha nytta av när det gäller dina matvanor, utan även på många andra områden i livet. 
Så varför inte ge dig själv en riktigt härlig start på sommaren - och på resten av ditt liv?!


OBS!!! Gruppen är full. Om du är intresserad kan jag ställa dig på en reservplats om någon hoppar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...