fredag 27 maj 2011

BOKTIPS - MEDIABABE: nio steg till framgång med hjälp av media - av JACQUELINE KOTHBAUER


Nu är jag äntligen en Mediababe!!!
Jag skojar förstås, men jag har läst Jacqueline Kothbauers fantastiska bok och guide till hur du kan marknadsföra dig själv och dina produkter/tjänster med hjälp av media.
KANONBRA bok ! Verkligen. Jag brukar ha lite för svårt för den här typen av böcker som ska tala om hur du ska göra saker, men den här boken är inte annat än inspirerande. Proppful med tips till dig som redan nu använder dig av blogg, Facebook, twitter, radio, tidningar eller Tv för att marknadsföra dig själv (ditt varumärker) eller dina produkter/tjänster. Eller för dig som börjar förstå att det kanske är precis det du ska göra för att komma dit du vill.

Vi lever i dag i en väldigt kommunikativ värld. Kommunicerar du inte, så finns du inte. Särskilt om du har ett företag eller på annat sätt vill nå ut med dina tankar eller ideologier.
Jag har skrivit blogg i 2 ½ år och meningen från början var att samla mina egna tankar och idéer. Ju mer respons jag fick från läsare, desto mer insåg jag att det var en möjlighet att inspirera, hjälpa och tipsa andra till positiva förändringar i livet. Tanken för min del har aldrig varit att bli en Mediababe, en ny Blondinbella eller Kissie. Jag har varit och är fortfarande mycket tacksam över att flera hundra läsare tittar in här varje dag. Och att min blogg gör att jag får förfrågningar om coachuppdrag, föreläsningar och andra samarbeten. Jag har insett kraften och möjligheten med att finnas i media. Jag vill använda den till att nå ut och påverka så många som möjligt till att göra det bästa de kan av sina liv och möjligheter. Att det dessutom bidrar till att jag kan leva på det jag älskar, att coacha, inspirera och föreläsa - det är helt fantastiskt.

Jag räknar mig absolut inte som en fullfjädrad Medibabe eller bloggare, men efter att ha läst boken så har jag fått massor av tips som gör att jag känner att jag kommer att kunna förbättra och utveckla mitt bloggande mycket mer. Jag hoppas att ni vill följa med mig på den resan. Lite försmak kan ni se genom att jag gjort om layouten en del. Jag har också genomför en kundundersökning. Mer kommer och jag hoppas att ni kommer att tycka om det. Det är ju för er, mina läsare och min publik som jag skriver.

Jag rekommenderar verkligen alla som är intresserade av de sociala medierna och övriga medier att läsa Mediababe. Det är en mycket liten investering och du kommer att få igen det i form av massor med praktiska tips och idéer. Boken är inte bara full med konkreta idéer och handlingsplaner, den är underhållande och välskriven dessutom. 
Tack Jacqueline för det! Jag  hoppas få möjligheten att lyssna på en av dina föreläsningar snart.

3 kommentarer:

  1. Visst är den bra! Jag är precis som du annars skeptisk till den här typen av böcker för jag blir ofta lämnad med tanken: jaha, men HUR gör jag då?
    Men inte efter den här boken. Det var verkligen Handson, så gör du!

    Och vi har ju alla sett att du, Ulrika är en Mediababe on the rise!

    You Rock!

    Fredagskram!

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt bra, rekomenderar också.

    SvaraRadera
  3. Grymt!Varmt lycka till att gå från klarhet till klarhet på din väg mot Mediababe!
    Varma hälsningar inger

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...