fredag 11 februari 2011

PEPP-TAVLA


Alla har vi dagar då och då som känns motiga och jobbiga av olika anledning. Då är det jättehärligt att ha en PEPP-TAVLA att titta på. En pepp-tavla är en tavla som du har gjort själv där du samlar texter och bilder som gör dig glad och som du mår bra av. Det kan vara fotografier av personer du tycker om eller beundrar, det kan vara vykort på platser du har besökt eller längtar till. Det kan vara ordspråk, små meddelanden eller precis vad som helst som får dig att känna dig glad och stolt igen.

Själv har jag satt min pepp-tavla bredvid min arbetsplats. Där har jag bland annat satt upp omdömen från mina föreläsningar. Då jag föreläser får de deltagarna som vill lämna kommentarer på post-it lappar i glada färger. De positiva hälsningarna gör mig stolt och glad varje gång jag ser på dem:
- Suveränt! Jag blev jättepeppad.
- Oj vad jag har skrattat. Så roligt att lyssna på dig.
- Tack! Du berörde mig.
- Proffsigt!
Förstår ni att jag blir på bra humör när jag läser dem :-)!

Din pepp-tavla kan du göra av vilket material du vill. Det enda som är viktigt är att materialet du samlar till den får DIG att må tipp topp.

3 kommentarer:

  1. Toppen! En Pepp-tavla får det bli, tack <3

    SvaraRadera
  2. Jag har en mapp i mailprogrammet som heter Beröm. Där lägger jag sånt där som jag får via mail. Härligt att gå int och läsa ibland.

    SvaraRadera
  3. Det är min dotter som gjort headern. Hon har också tagit bilderna på mig. Hon är jätteduktig! Idag hjälpte jag henne att registrera sitt företag: Kärve Foto och design. Hon är webdesigner vilket jag tackar gud för.

    Penntricket har jag kört i flera år och när jag såg ditt videoinlägg så tänkte jag att jag skulle vänta ett tag innan jag gjorde det själv.

    Pepp-Tavla är jättebra att ha!

    Hur gick fotograferingen förresten?

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...