fredag 7 januari 2011

JAG KAN HJÄLPA DIG KOMMA I FORM - GRATIS!

Jag söker tre personer som jobbar med att gå ner i vikt nu under våren och som vill ha hjälp av mig som coach.
Jag har arbetat som beteendevetare och coach i flera år och har tidigare stöttat ett flertal personer som har jobbat med sin viktnedgång. Nu ska jag starta ett nytt koncept, Form Toppen, som specifikt ska rikta sig till personer som behöver coachning i sin viktnedgång. Därför söker jag personer som vill vara med och utvärdera detta, vilket innebär att ni får vara med helt kostnadsfritt. 
Jag är inte någon dietist, men har stort intresse och en hel del kunskap om sunda matvanor. Mitt mål är att stötta dig mentalt i takt med att kilona försvinner. Du väljer själv metod (motion, diet osv).

Det som krävs av dig är:

  • Du har redan en blogg där du skriver om ditt arbete för att gå ner i vikt. Du talar där om att du samarbetar med mig och delar med dig av hur ditt arbete går. Minst ett par inlägg i veckan bör handla om ditt arbete i Form Toppen.
  • Du  kommer att ha personlig kontakt med mig per mejl en gång i veckan då du får personliga tips, feedback och den stöttning du behöver. 
  • Jag kommer även att följa din blogg och ge dig feedback där. Jag kommer att länka från min blogg till din.
  • Du är med och svarar på en skriftlig utvärdering efter ca 3 månader då projektet beräknas vara klart (den exakta tiden är inte bestämd ännu).
  • Om du vill vara med, skriv en kommentar här nedan där du också länkar till din blogg. Jag kommer att välja ut (lotta om det blir många som är intresserade) de tre deltagarna den 23 januari. Form Toppen startar sedan 31 januari.
Om du har frågor till mig om detta, mejla gärna på: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se.

26 kommentarer:

  1. Hej! Att jag försöker gå ner i vikt är det nog ingen som missat som läser min blogg. Jag har även lyckats gå ner en del, men tappat motivationen och tron på mig själv. Det fungerar bra så länge vågen går ner men när den stannar så slår tanken "de gick inte nu heller" in och jag behöver hjälp att komma förbi den tanken och bara göra det jag kan.

    Som fördel ser jag att jag får välja hur jag går ner, alltså inte följa något uppgjort program utan skapa/fortsätta på det jag har och få stöd utifrån det.

    Min blogg är: http://minatankaromtillvaron.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har nog bantat hela mitt liv, ibland har jag lyckats väldigt bra men alltid slutar det med att jag inte kan hålla min nyvunna vikt utan återgår till gamla dåliga vanor. Skriver en blogg idag men då inte med vikt som huvudämne utan om livet som nybliven butikägare. Jag är naturligtvis villig att antingen skriva om min viktresa i den blogg elller alternativt starta en ny blogg där jag mer än gärna beskriver min viktresa. Jag är "vegetarian" sedan 25 år och äter fisk men inget kött och det är en utamning i sig eller har varit i andra viktprogram jag deltagit i. Min bästa viktminskning hände när jag fann den stora kärleken på äldre och blev som en tonåriong på nytt. Kärleken består men jag är åter överviktig. Både maken och jag behöver en ordentlig uppfräschning då vi båda är överviktiga. Vill du veta mer tveka inte att höra av dig pia@fortea@gmail.com

    Blogg: pippelochfixsmycken.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte väl att det var för BRA för att vara sant!...jag har ju ingen blogg ju! Annars var det verkligen något jag absolut ville och behövde ha! Jag är redo att ta ett snack med min dr nämligen och be om en operation nu. Jag har liksom gett upp hoppet om en viktnedgång nu...det är ju långt till målet om nån så säger! Så hade jag bara haft en blogg, så hade jag önskat av hela mitt <3 att jag hade blivit en av de tre utvalda!!! Lycka Till i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna vilja vara med. Har tyvärr ingen blogg (förutom bokbloggen, men den skriver jag inget privat i). Däremot kan jag tänka mig att starta en viktblogg.

    Jag har precis fått veta att jag är gravid och är ganska överviktig (100+). Skulle verkligen behöva ändra mina matvanor en gång för alla och träna mer. Annars kommer det att bli tufft längre fram i graviditeten. Håller alla tummar och tår för att jag kommer med. Jag har försökt många metoder tidigare, bland annat GI, Viktklubben och Viktväktarna. Men vet med mig att jag behöver mer stöttning och coachning. Har precis köpt kort på gymmet här bredvid, men inte utnyttkat det så mycket än. Hoppas att jag får chans till det med stöttning från dig.

    SvaraRadera
  5. Det är inte så många kilon jag vill gå ner, men ändå...de tär inte lättare för det. Jag har via min blogg startat upp en viktminskningsresa tillsammans med ett antal andra bloggar. Vi kallar oss Formflickorna och vi har som mål att träffas i sommar och då se hur många kilon vi klämt. Min blogg http://anna-exlibris.blogspot.com En bit ner i min blogg hittar du en Zornbild som du kan klicka på och du kommer vidare till vår lilla klubb. Du kan även läsa under etikett "vikt" hur det går.
    Skulle vara kul att vara med i ditt projekt.
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika!
    Vilket grymt initiativ!
    Efter massor av år med jojobantning och lightprodukter nådde jag min peak 2006, hade slutat röka och blev gravid. Vågen stod då på 85 kg. Sedan dess har jag successivt tagit mig ner till 62 kg där jag är idag... men har fortfarande 10 kg övervikt (är bara 158 cm). Har insett att största delen av att lyckas "sitter i huvudet" och skulle vilja ha hjälp med att fixa det sista...
    Just nu kör jag en månad med pulver för att bryta gamla vanor och är så taggad att nå mitt mål till min 40-års dag, i april i år.
    Ps.. har följt din blogg länge nu...!
    www.annikaknober.blogg.se
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jag vill gå ner i vikt, men ätandet tar över allt för ofta. Äter när jag är ledsen, stressad, arg o.s.v...
    Jag vet vad jag gör för fel men kan liksom inte låta bli...

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Har nyligen gått ner ca 30 kg (Xtravaganza)men har svårt att lyckas komma ner de sista 15 kg. Min stora last är att jag äter på mina känslor :-( Då jag har gått de flesta kilona redan, så är jag nu rädd att jag skall gå upp igen då man äter vanlig mat. Vill ju gärna nå min målvikt som ligger någonstans mellan 65-70 kg då min längd är 166 cm. Jag behöver någon som coachar mig ;-)
    Min blogg är: http://tweety26.wordpress.com
    Mvh Tweety

    SvaraRadera
  9. Hej Ulrika.
    Jag deltar mer en gärna, jag behöver den sporren just nu
    levlyckligare.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Go kväll!

    Livet som 2-barnsmamma kan vara allt annat än en dans på rosor. Tiden jag skulle vilja ha till träning blir såklart begränsad, men vad vore livet utan mina guldglimpar?! Jag har nu startat på allvar med att gå ner mina sista kilon (10-15kg). Jag behöver den extra lilla knuffen för att sköta mig! Vi pusslar här hemma i familjen med tider så att både jag och sambon kan träna. Då han även är med i deltidsbrandkåren så begränsar det ju oss när han har jour. Då blir ju jag bunden hemma osv.
    Jag har länge drömt att komma under 60kg. Och dit ska jag!! Kommer att bli en mycket gladare mamma och orkar mycket mera.

    Väntar med spänning på vilka dom 3 lyckliga blir!

    Mvh Bettan

    http://gustavpers.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. För bra för att vara sant!
    Du är den som saknas i mitt liv!

    Jag har kämpat med vikten hela livet. De senaste 6 månaderna har jag stått stilla och hur jag än försökt inte kommit vidare. Trots det har jag inte gett upp och kämpar på med träning och kost.

    Jag har en Gruppträningsinstruktör som coachar mig med träningen och har helt nyligen träffat en nutritionist som ska hjälpa mig med kosten för att få vikten att röra på sig. Jag går alltså varken upp eller ner. Skiljer ett hg från vikten för 27!!! veckor sedan.

    Så du ser, du är den jag saknar, coachen som hjälper mig med den mentala biten. Precis som så många andra som varit överviktiga "jämt" har jag en massa "spöken" att ta tag i när det gäller maten.

    Bloggen finns redan och handlar om mig, mitt liv och givetvis massor om min kamp mot övervikten. Bloggen uppdateras i stort sett dagligen.

    Välkommen in och läs :)
    http://www.partypinglan.se

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt erbjudande :)
    <3

    SvaraRadera
  13. Jag skulle gärna vilja vara med, har 16 kilo jag behöver bli av med för att vara på min målvikt. Har viktbloggat ett tag och har en relativt välbesökt blogg. Nu i januari och februari har jag dragit igång ett projekt som heter Rivstart 2011. Drygt 100 deltagare, med och utan bloggar, men som brukar läsa min blogg har anmält sig att starta året med 8 sunda veckor och hur mycket de har som mål att gå ner under dessa veckor. Ingen tävling, bara en grupp människor som stöttar varandra via bloggen och en grupp på Facebook. Och jag tar gärna hjälp av en expert som guidar mig under en tid. Håller tummar och tår att jag blir utvald.

    Min blogg hittar du här:
    www.corneliatoneri.blogspot.com

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag har under ett års tid gått ner lite över 30 kilo. Har några kilon kvar att gå ner, men står still sedan några månader tillbaka. Behöver hjälp att våga komma i mål och jag tror att du kan vara rätt person att vägleda mig!
    Min blogg: itrimsussie.blogspot.com

    SvaraRadera
  15. Hej Ulrika!
    Jag behöver vara med. Jag ska gå ner 73 kilo. Har 65 kvar. Går på viktväktarna, har bra stöd hemma och runt omkring, men det är inte tillräckligt, jag har,med min kandidat i ps nog självinsikt att förstå att jag behöver få upp mitt självförtroende, min självkänsla, få till balansen igen. jag vet att jag kan gå ner i vikt. men jag behöver komma till den insikten att när människor runt i kring mig säger 30kg! nu behöver du väl inte gå ner mer. nu är du så smal du försvinner ju. jag får inte bli nöjd då. det blev jag sist. tänkte som dom. o de blev helt fel och jag gick upp alltihopa igen och lite till. jag känner att jag behöver en utomstående för att säga: 30 kilo, bra Heléne, nu tarvi nästa 30! vi är långtifrån klara!
    Jag behöver dig Ulrica. En beteendevetare. Som kan säga det jag vet. Och som jag har ytterst förtroende för. Jag kanske låter stark. Men masken är på. Jag behöver kunna ta av mig masken för att få grundpelarna till att klara det här. Hjälp.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Funkar det fast man bor på Åland och inte i Sverige? Chrissans tror att du kan hjälpa mig att bli av med traktordäck, julgranar, volanger och dubbelhakor = drygt 20 kilo (okey då, närmare 30...)Det skulle vara underbart att slippa hängslena som sitter i behån och håller upp slattertightsen ;-) Tack på förhand! www.fruvenus.blogspot.com

    SvaraRadera
  17. Hejhej!
    Är en kvinna på 48 år som kämpat med vikten i så gott som hela mitt liv - och inget ovanligt med det egentligen, hör nog till den större gruppen i samhället!
    Antar att du redan fått en hel del som anmält sitt intresse för ditt projekt - och här har du en till!!!
    Mer om mej etc. hittar du på min blogg; livsvis.wordpress.com
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Hej! Jag skulle jättegärna vilja bli coachad :) Jag har väldigt många kilon i övervikt. Väger nästan 100kg. Har dock ingen bestämt målvikt, men vet åtminstone att jag vill ner till 80. Sen får jag se hur jag trivs med min vikt :) Det jag vet med säkerhet är att jag vill ha regelbundna mat- och träningsvanor. Jag vill att det ska bli en del av mitt liv och jag vill ha en frisk, stark och hälosam kropp!
    Jag fyller år den 31a januari (22), vad vore inte bättre att ge mig själv en present att hälsosammare liv? :)
    Jag vill självklart ha barn i framtiden och vill inte vara en mamma som inte orkar leka med sina barn, är trött och gnällig. Och det börjar jag givetvis tänka på redan nu, trots att det är några år kvar.
    Jag har på senaste tiden ätit jättemycket snabba kolhydrater och inte alls mått bra av det egentligen. Det har bara blivit en ond cirkel, därför ska jag nu försöka mig på LCHF en-ett par veckor. Men sen vill jag gå över till något som för mig håller i längden. Med fullkorn men ändå kunna unna mig en lördagskväll!
    Blir arbetslös på min födelsedag dessutom (sista dagen på jobbet då) eftersom jag inte fick förlängt, och jag vill verkligen inte vara arbetslös OCH ha så dåligt självförtroende pga min vikt och alla nej man får som arbetssökande. Jag vill kunna stråla och vara jätteglad på arbetsintervjuer :)

    Min blogg är: balanceinsideout.wordpress.com

    SvaraRadera
  19. Ditt erbjudande är generöst och omöjligt att inte nappa på, ja att delta i urvalsprocessen alltså.

    Jag är 50 nyfyllda år, ännu inte i menopaus och påbörjade min sista (förhoppningsvis!) viktresa i april 2010 då jag vägde 94 kg till mina 163 cm. Jag har sedan dess minskat 12-13 kg, jag tränar hyfsat regelbundet, har bra blodvärden men ett blodtryck som är litet gränsfall uppåt. Jag tar för egen del totalt avstånd från pulver och piller.

    Det som nu är min största drivkraft är att få leva och finnas till för mina barn när de inom några år alla tre är vuxna och så småningom startar egna familjer. Jag vill inte som min mamma vara fast i en enda lång harang av läkarsjukgymnastmedicintelefontiddistriktsjuksköterskeochvärkochsjukdomsproblematik.

    Även om jag på det stora hela är frisk och stark, så är jag alldeles för tung i tillägg till att jag i hela mitt liv varit en emotionell ätare; jag firar, sörjer, stressar av med hjälp av mat.

    SvaraRadera
  20. Ditt erbjudande är generöst och omöjligt att inte nappa på.

    Jag har nu i 2år kämpat med min vikt och har Minst 22kg till att gå ner.

    Jag skriver en blogg om min kamp och hur man försöker få viktminskningskampen gå ihop men barn, familj och oregelbundna arbetstider.

    Har insett under min kamp att största delen av mitt problem sitter mental och nog alltid gjort. Jag äter efter hur jag mår och har sedan ungdomen tröstätit och smygätit.

    Skulle behöva din hjälp för att få till en livstil som gör att jag inte behöver äta efter hur jag mår utan hitta den mentala balsansen med maten som leder till ett hälsosammare liv resten av livet.

    SvaraRadera
  21. Hej Ulrika!!

    Jag är 21år och har precis flyttat hemifrån och pluggar till sjuksköterska. Jag har alltid varit kraftigt överviktig och mått dåligt över mig själv, jag har också testat alla dieter.. Jag har precis klarat av en första termin i skolan och har nu på ett helt annat sätt insett att jag måste o vill ta tag i mig själv. Jag vill vara en hälsosam sjukskötersk! Just nu kör jag mitt eget race hemma, har hittills tappat 8kg, jag är super nöjd men har en lång väg kvar.. Att berätta för andra vänner o familj är det svåraste för mig, min blogg är "hemlig" ingen i min närmste närhet vet om den, jag är rädd och skäms över mig själv och hur det har kunnat gå så långt.

    Att få hjälp av en sån tjej som dig vore helt fantastiskt speciellt nu när jag kör mitt eget race, så behöver jag en som dig :)

    Min blogg är: lyckligaamanda.blogg.se/smalis

    SvaraRadera
  22. Ja jag startar på viktväktarna nu på onsdag,nehöver mer än väl din stöttning.Har gått ner typ 15-20 kilo 2 gånger men inte lyckats hålla mig där,så jag är i stort behov av hjälp. Hoppas på detta.
    www.livsnjutaren-livsnjutaren.blogspot.com/
    meddelar du om man kommer med?

    SvaraRadera
  23. Efter rökstopp och smärtor i kroppen har jag gått upp 20 kilo....det gör ju inte smärtorna bättre precis....Dessa kilo skulle mer än gärna vilka bli av med och dagligen skulle jag kunna lägga ett viktinlägg i bloggen som jag har för mitt själsliga välbefinnande, den mår jag bra av att ha för den har gett mig bekräftelsen tillbaka att jag är behövd...den är vad mina brukare var för mig när jag kunde jobba.

    Hjälp-Ja Tack GÄRNA,mer än gärna. Mina bloggadresser har du ju redan men du får dem igen.

    www.cajasfoto.blogspot.com
    www.photobycaja.blogspot.com

    Tack för möjligheten Ulrika!

    Må väl/caja

    SvaraRadera
  24. Jag tycker att det här är ett fantastiskt initiativ! Jag skulle behöva en sådan person eftersom jag faktiskt inte är så överviktig, men osund och otränad på ett väldigt ohälsosamt sätt.
    Många är vi nog som skulle behöva en tränare...

    SvaraRadera
  25. Jag har eg aldrig bantat men pga ett stressigt liv som lärare (m dåliga matvanor) blev jag rund.
    För mig är det nu livsviktigt att gå ned ca 12 kg (dåligt knä), värk i leder. Har uteslutit bröd o äter "ren mat" och vet mycket om kosten. Den mentala biten är det sämre med. Jag har gått ned 3 kg efter jul, men återfaller till smörgåströstätande på "kvällarna". Jag har läst med intresse Din blogg tidigare, men nu blivit följare - det är väl aldrig för sent att ta till sig det som är bra för kropp och knopp! Är pensionär med Sjögrens syndrom.
    varma hälsningar

    SvaraRadera
  26. Först tänkte jag inte att jag skulle anmäla mig eftersom det säkert finns fler som har det mycket värre än jag! Men så är det ju för de flesta, att det alltid finns nån som har det värre så varför ska inte jag få en chans i alla fall? Det är väl upp till mig ändå?

    Jag har lyckats gå ned ganska många kilo (ca 16 kg) sen juli 2009. Det känns som att det går bra, men samtidigt har det stått stilla ganska länge nu, jag komme ringen vart. Motivationen är inte alltid på topp och jag går ofta tillbaka till sötsaker trots att jag varit "duktig" flera veckor. Det känns som att jag inte får lön för allt jag avstår så varför ska jag då fortsätta vara utan bullar, kakor och godis?
    Jag har problem med magområdet, det verkar aldrig försvinna...det blir lätt att man ger upp. En boost skulle inte vara helt fel...motivation, tips, push...you name it.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...