måndag 10 januari 2011

BÄSTA SÄTTET ATT NÅ DINA MÅL - TIPS #2


Att veta VAD du vill här och nu med ditt liv och givetvis i framtiden är en förutsättning för att kunna sätta upp mål att jobba mot. För dig som inte är på det klara med vad det är du vill få ut av livet och vilken riktning du vill ta, så tipsar jag om min PASSIONSCOACHNING. Om ett par veckor kommer jag att ha ett kanonerbjudande på Passionscoachning på distans - men det var inte det jag skulle skriva om nu;-).
TIPS #  2:
Nu ville jag tala om hur effektivt det är att visualisera dina mål. Ditt mål kan vara en känsla, en upplevelse, en plats, en pryl, ja nästan vad som helst. Genom att visualisera din önskan och ditt mål i tanken och ännu hellre i en verklig bild, så blir målet så mycket tydligare för dig. Och ett tydligt mål är ett mål som är betydligt lättare att uppnå.

På bilden ser du en Passionstavla som en av mina Passionscoachningskunder, Ann, har gjort under hösten. Även om det inte blir bästa kvalitet på bilden när jag lägger upp den här, så håll med om att det ser inspirerande ut.
  • Hur skulle din Passions-/Inspirationstavla se ut?
  • Vad skulle finnas med?
Det är inte alls svårt att göra en Passions-/Inspirationstavla. Klipp ur bilder i tidningar, klistra upp fotografier eller rita själv. Allt är tillåtet så länge bilderna visar och symboliserar något som du mår bra av och vill uppleva i större utsträckning framöver.
Placera sedan din inspirerande bild på en plats där du ser den ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...