torsdag 16 december 2010

IDAG ARBETADE JAG TILLSAMMANS MED SKATTEVERKET

I dag hade jag förmånen att få arbeta hela dagen tillsammans med en sektion på  Skatteverket här i Västerås.
Temat för dagen var "Det goda medarbetarskapet" - ett ämne som ligger mig extra varmt om hjärtat.
24 härliga medarbetare slöt upp och gjorde detta till en kreativ, glad och härlig dag. "Föreläsandet" från min sida varvades med enskilda övningar och gruppdiskussioner som ledde till mycket prat och många skratt. Precis som det ska vara.
Några av ämnena som avhandlades var:

  • Medarbetarskap
  • Arbetsglädje
  • Kommunikation
  • Eget ansvar
  • Skvaller och skitsnack
  • Samarbete










Nytt för dagen och lite av en "revolution" var att jag för första gången använde mig av en Power Point presentation. Jag har varit väldigt "anti- Power Point" tidigare då jag själv har tittat på alltför många dåliga sådana. Men, det gäller att alltid utmana sig i livet, så nu hade jag bestämt mig för att göra en BRA presentation som visade stödjande bilder och korta texter för att visualisera och poängtera för åhörarna. Det blev riktigt bra faktiskt.

Några av omdömena efter dagen var:
" Dina bilder var bra! Du är bra att lyssna på!"
"Jättebra!"
"Vi har haft en rolig dag, bra att bli påmind om detta".
"Trevligt, tankfullt och underhållande".

Vad kan jag säga annat än att jag älskar mitt jobb:-). Viken förmån att få träffa så många härliga människor och vara del i deras positiva arbete med sig själva och sina kollegor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...