tisdag 2 november 2010

HÖSTLOV OCH FÖRELÄSNING HOS S4F

Egentligen har jag höstlov tillsammans med mina barn den här veckan, men jag hade sedan tidigare bokat in en föreläsning i dag under torsdagen. Barnen fick då besöka mormor och morfar vilket de inte hade något emot ;-).
Själv åkte jag till Fagersta och företaget S4F (Scanning for Future) som sysslar med att digitalisera dokument i olika former. Det var ett härligt gäng som mötte mig där. Jag pratade om arbetsglädje, vikten av av att kommunicera tydligt, att ta tillvara på allas kunskaper och åsikter och vikten av att ta ansvar för sitt eget välmående och sin situation trots att det kan vara svårt ibland. Deltagarna fick också prova på att hålla olika ståndpunkter i ett fiktivt problem för att få känna på att det kan vara nyttigt att se problem ur olika aspekter. Livet är ju inte svart eller vitt, och sällan är problemen det heller.
Föreläsningen avslutades med en övning/lek som medarbetarna ska få "leka" under ett par veckor - "Hemlig kompis". Den brukar ge upphov till både bus och skratt.

När jag skulle åka hem hade någon i personalen skrivit några fina ord om  föreläsningen på anslagstavlan. Sådant värmer i hjärtat.
Nu ser jag fram emot att få träffa detta härliga gäng om ett par veckor igen under deras Kick-off.

4 kommentarer:

  1. Oh va kul att du var i mina trakter :) Hoppas det blir fler gånger :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ingela - jag tycker MYCKET om dessa trakter. Det bor och arbetar en massa trevliga människor där. Det blir fler gånger! Bjuder du på kaffe:-)?

    SvaraRadera
  3. :-) Klart jag gör. Säg bara till när du ska uppåt nästa gång!!:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...