söndag 24 oktober 2010

LOCKA FRAM DINA INNERSTA ÖNSKNINGAR

Jag fick en så bra kommentar av Webbtussa, att jag känner att jag vill delge er alla vad hon skriver och även vad jag svarar.


"Utfordringen ligger alltid i å vite hva man vil. Coacher er så flinke til å snakke om dette, og alle "enkle" veier til å nå målet, men så lite flinke til å vise hvordan man finner ut hva man egentlig ønsker. 

Når man virkelig vet og kjenner sin indre drivkraft, ligger jo kraften og potensialet innebygd i dette. Ofte så tror vi at vi vet hva vi ønsker å oppnå, men innerst inne, kan en annen motivasjon være sterkere. Skulle ønske coacher generellt var finkere til å lokke/lete frem de innerste ønskene. Det er nemlig der drivkraften og magien om du vil, ligger, til å virkeliggjøre ønsket."

Du har så rätt så Webbtussa. Hur ska vi veta vad det är vi verkligen vill? Jag har skrivit om det flera gånger förut, men det tål att upprepas. Vi lever idag i ett samhälle med (för det stora flertalet) MASSOR med möjligheter. Vi har så många val, möjligheter, önskningar och drömmar idag att - nästan ingenting blir gjort. Vi vet inte vad vi ska välja. Eller så har vi så många saker att fokusera på att inget blir gjort bara därför.
Det handlar om:
  1. Att fråga sig själv vad det är som VERKLIGEN är viktigt för dig i livet - här och nu (det kan se helt annorlunda ut om ett halvor eller ett decennium).
  2. Att FOKUSERA på den/de områden som du kommer fram till är dina livsmål - det som jag kallar för dina PASSIONER.
  3. När du VET vad som är viktigt kommer du automatiskt att göra val som går in linje med dina Passioner. Du får också vara påhittig och hitta på sätt att stärka och påminna. Men allt går betydligt lättare när du VET.
Jag är så oerhört glad att jag kom i kontakt med Passionscoachningen, för där finns redskapen och metoden att hitta DET SOM ÄR VIKTIGT FÖR DIG. Redskapet heter Passionstestet och handlar helt enkelt om att du med lite tankeverksamhet får känna efter riktigt noga vad som är dina fem viktigaste prioriteringsområden - dina Passioner.

För när du handlar ur ditt eget hjärta - då är det betydligt lättare att handla rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...