torsdag 9 september 2010

FOKUS OCH FRAMGÅNGSRIK

Frågan är om vi någonsin har levt i en tid som erbjuder så mycket möjligheter, så många drömmar, så många val, så mycket välstånd och så mycket rikedom?
Ändå finns det alldeles för många människor som känner sig förvirrade, tveksamma, rädda, instängda och ibland panikslagna - eller kanske snarare trots det.
En av de vanligaste funderingarna som dyker upp när jag coachar både män och kvinnor är varför man inte mår bra när man egentligen har det så bra. Man borde inte känna så. Det känns fel, på ett sätt genant  och som ett misslyckande. Men faktum är att dessa tankar är vanligare än vad alla tror.

Varför är det så?
Därför att vi har så mycket möjligheter, så många drömmar och så många val!
Vi har inte förmågan att begränsa oss och fokusera på det som VERKLIGEN är VIKTIGT för oss. Vi har så många drömmar och önskemål att vi inte förmår att se vilka vi bör fokusera på.
När du blir på det klara med vad det är som är verkligt viktigt för dig blir det också så mycket lättare att välja bort det som är oviktigt.

De människor som lever framgångsrika liv har det gemensamt att de vet vad som är viktigt för dem och de har hela tiden haft det i fokus. Med framgångsrik menar jag inte nödvändigtvis ekonomiskt framgångsrik. Det kan lika gärna handla om att ha hittat rätt i livet och leva på det sätt som man mår bäst av.

När du vet vad som är viktigt för dig, då kan också ditt liv bli så framgångsrikt som du vill ha det.
Du måste börja fråga dig själv vad som verkligen är viktigt för dig. Fråga och lyssna på svaret.

2 kommentarer:

  1. Japp... och det konstiga är att jag finner ett svar jag inte riktigt förväntade mig :))

    SvaraRadera
  2. Bra!

    Jag njuter av Veronica Maggio på cd:n under tiden som jag står och stryker gardiner...nytta med nöje alltså.

    Påminns om varför jag inte köper nya gardiner så ofta. ;)

    Soliga hösthälsningar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...