söndag 6 juni 2010

SKÅDA MINA GRÖNA FINGAR!


Så här grönt och fint har jag det i mitt trädgårdsland!
Jag tycker att det är så härligt att bara kunna gå ut i trädgården och skörda lite grönt till sallad etc. Egenproducerat, närodlat, ekologisk och allt...


Det växer så det knakar som ni ser!
Det vana "trädgårdsodlarögat" kanske också ser att det som växer i mitt trädgårdsland är OGRÄS och inget annat - ja, bortsätt från rabarbern och några tappra gräslöksstrån.
Saken är den att jag gärna skulle vilja ha ett prunkande trädgårdsland med diverse grönsaker. MEN, i år har jag prioriterat annat. Fastän jag tycker att jag borde ta hand om min trädgård, så har jag fattat ett beslut att inte vara trädgårdsmästare och grönsaksodlare i år. Det blir den lokala ICA-handlaren som får förse mig med grönsaker i sommar istället.
Tråkigt att det inte blev egenodlat, men skönt att slippa stressen och pressen på att så, rensa, vattna osv.

Och grönt och grant är det ju ändå som synes!

Grönt är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...