lördag 29 maj 2010

LUGNA LÖRDAG

Jag lyssnar efter för att känna vad jag verkligen behöver - här och nu.
Jag behöver inte lyssna särskilt länge eller koncentrerat för att höra vad både kropp och själv längtar efter:
- Lugn och ro, säger de med samstämmig röst.
Och jag förstår att det är så. Det har varit en mycket intensiv vår på många plan. Jag har fått förmånen att var med om mycket roligt, spännande och utvecklande och är glad och tacksam över det mesta - undantagsvis den mest envisa pollenallergi som någonsin skådats ( från sista veckan i februari och "still going strong").

Jag har den del "måsten" som jag VÄLJER att göra idag. Men jag kommer att göra dem i min takt och varva dem med mys och umgänge med familjen och kanske lite trevlig bokläsning.

Jag ska också jobba med en idé som jag har fått som gör att många på ett lättillgängligt sätt och till en billig penning kommer att kunna utöva  personlig utveckling under semester och lata dagar. Jag kommer att presentera den här inom kort och hoppas att det är något som kommer att tilltala många. Utvecklande, ifrågasättande, idébringande, möjlighetsgivande, förhoppningsfullt, tillgängligt och efter dina förutsättningar.
Låter det intressant?
Jag filar på upplägget och återkommer...

Nu bjuder jag upp dammsugaren en stund - för att jag vill och väljer det.

Jag hoppas att även du har möjlighet att skapa dig en härlig lördag - precis så som du vill ha den.

4 kommentarer:

  1. Du är klok du!

    Min lördag är precis som den ska va´ - här och nu.

    Varma hälsningar.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen din blogg. Så mycket kloka inlägg hela tiden.

    Jag har också en del måsten idag som jag ska välja att göra :)

    SvaraRadera
  3. Och jag väljer att hoppa över mina måsten idag :) Dammtussarna får helt enkelt ligga kvar. Idag väljer jag lite lätt träning, "bara-vara", läsa bok och grillmiddag.

    Men imorgon, efter sonens fotbollsmatch, väljer jag att rocka jag loss med mina måsten. Då ska skuras skuras golv och badrummet ska skina! Och då kommer alla slängda klädplagg och gamla tidningar kommer att hamna där de ska vara! :)

    Glada lördagshälsningar,
    Helene

    SvaraRadera
  4. S o F - Gott :-)!

    Anneli - tack för dina fina ord. De värmer mitt hjärta. Hoppas att dagen blev till belåtenhet.

    Helene - en sak kan man vara säker på.... damtussarna försvinner inte någon annanstans. De väntar snällt kvar. Hoppas både din lördag och söndag blev som du ösnkade.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...