torsdag 29 april 2010

TORSDAGAR ÄR MINA DAGAR...


... då jag arbetar på heltid som "Ulrika Gabriel Coach & Inspiratör". Det är min favoritdag i veckan - så klart! Jag är fortfarande väldigt mycket i uppstartsfasen i mitt företag eftersom jag i praktiken bara har varit egenföretagare sedan 1 april i år. Tidigare var jag anställd som coach i drygt två år.

Det är så roligt och spännande det jag har kastat mig in i. Eller kastat och kastat, noga genomtänkt är det så klart. Men jag förundras verkligen över vilket alldeles fantastiskt jobb jag har som inspiratör & coach. Vilka underbara människor jag får förmånen och träffa, spännande kontakter som knyts och vilka möjligheter som ständigt öppnar sig.
Så här i början blir det mycket jobb. Det är med andra ord inte bara på torsdagarna jag jobbar med mitt företag (övriga dagar arbetar jag som fritidspedagog ) utan det blir lite av den varan varje dag i nuläget.
Det händer saker!
Jag får förfrågningar.
Företag visar intresse.
Privatpersoner hör av sig.

Det är så roligt det här och fortsätter det på samma väg som det har börjat så kanske jag anställer mig själv på heltid fortare än jag trott ;-). Jag kan inte tänka mig något annat som skulle vara roligare än att få arbeta med just detta. En S T O O O O R förmån är det verkligen.
Den här tanken for genom mitt huvud i går kväll efter ett samtal med en kund:


"Möjligheten att få väcka en ny tanke hos en människa,

att få henne att se nya möjligheter och inse sin förmåga - det är magiskt!"
 
Den har stannat kvar hela dagen i mitt huvud idag.

Jag hoppas att du får en lika härlig dag som jag!

5 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som att du kommit rätt i tillvaron just nu :)

    Själv skall jag snart inspirera mina deltagare i träningen till att ta i det där lilla extra. Visst är det en speciell känsla när man hjälpt andra att förändra.

    Ha en fortsatt härlig dag :) Kram

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en stor inspirationskälla även på bloggen! Känner jag mig lite nere så kikar jag in hos dig och genast känns det bättre:) Önskar dig all lycka till!

    SvaraRadera
  3. Så kul att det känns rätt på alla sätt!
    Perfekt med lagom upptrappning! Ett steg i taget så du har "koll"!!
    :)) Eva

    SvaraRadera
  4. Hade detta varit facebook hade jag tryckt på "gilla" knappen :)
    Torsdagar e bra att vara sig själv på och snart alla dagar i veckan.
    Jättekul att det snurrar på för dig :)
    Keep it going.

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart att känna att andra växer med din spegling.

    Jag har min stora klientdag på måndag, kör 9 - 20.30. Förvisso är jag trött men mest känner jag en energifylld tillfredsställelse.

    Lycka till med din firma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...