lördag 24 april 2010

ROYALISTISKA SKANDALER

Med all respekt för de inblandade i den aktuella otrohetsskandalen och brutna förlovningen (för det är såklart en mycket tragisk situation) så känner jag att jag ändå måste kasta mig in i debatten kring den royalistiska skandalen.
Pressen ojjar sig över att det svenska kungahusets rykte blir fördärvat och att det är katastrof för Sverige som "varumärke".
Tänk jag tror att det är precis tvärt om!
Har inte det svenska kungahuset varit alldeles för präktigt och korrekt för att det ens ska verka trovärdigt? Jag tror att en "liten skandal" kan vara helt ok. Jämför med andra kungahus. Ta det i Monaco till exempel. Där kan man snacka om skandaler. Inte tycker väl vi illa om Monaco för det - tvärtom!

Och ja! Jag gillar kungafamiljen och tror att det är bra PR för Sverige. Inte minst den unga kanonsnygga generationen. Nu har det visat att de är "riktiga" människor precis som du och jag. Livet är inte en dans på rosor - inte ens om man är prinsessa.
Men det blir bra igen ska du se Madeleine.
Du har goda förutsättningar.

3 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig!! (Förutom att jag gillar Kungahuset- för det gör jag inte) Men lite skandaler har väl ingen dött av?!

    SvaraRadera
  2. FIA - nej, det sätter liskom baer lite "piff" ;-).

    SvaraRadera
  3. Har vänner som jobbar med det där och det som kommit fram är långt från allt så man ska inte läsa det man ser och tro det är "hela sanningen".
    Som alltid i trasiga förhållanden är det inte inte ens fel när det går åt skogen...
    say no more..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...