måndag 12 april 2010

DET DU TÄNKER PÅ VÄXER

Tankar är energi. Dina tankar är Din engergi. Det du tänker på ofta, föreställer dig, drömmer om, förfasas över eller funderar kring - det bli alltså både större och verkligare ju mer tankeenergi du lägger ner.

Om dina tankar till stor del är negativa och ifrågasättande mot dig själv och det du gör, då skapar du möjligheter för det negativa att växa.
Om dina tankar är positiva, glädjefyllda och fulla av möjligheter då är det dessa känslor och möjligheter som du ger energi och därmed låter växa.

Du kan påverka dina tankar. Du kan till och med lura dig själv. Det är sant. Vår hjärna har inte förmåga att skilja på det som är sant och verklighet och det du fantiserar om, önskar och vill ska hända.

Låt idag bli en dag då du medvetet fokuserar på de positiva tankarna - om dig, din person, dina prestation  och om din omgivning. Se vad som händer. Hur känner du dig i kväll när du har matat kropp och själ med positiv energi en hel dag?

Plantera goda tankar och vattna dem ofta!

14 kommentarer:

  1. JA! Precis vad jag ska göra! Behöver positiv näring till mina tankar idag. :-)

    SvaraRadera
  2. Kunde inte ha sagt det bättre själv, det är verkligen sant det du säger. En sån härlig vårdag som denna är det ju utmärkt att praktisera det på också! :o)
    Ha en finfin dag,
    Lydia

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade hit genom Ensamma mamman och jag är sååå tacksam. Det är ju sånt här som alla behöver läsa, helst varje dag! Tack för en underbar blogg.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Jaa! Idag ska vara en positiv dag, det blir ju en perfekt start på veckan. Och då kanske hela veckan blir positiv, tänk!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. ja idag är en lätt dag att tänka positivt. Solen skiner från en helt blå himmel och i kväll ska jag på Spa. Dessutom är det min lediga dag idag!

    SvaraRadera
  7. Så sant! Och det tål att tänka på. Tyvärr är det ju inget man som vän kan säga till en som t ex ältar och ältar. "Försök att tänka positivt!" blir ungefär som "Du ska se att du växer av det här!". Sant, men det blir ett hån. Det är en helt annan sak att man SJÄLV kan säga så i efterhand.
    (Att Gud skulle sända svårigheter i min väg för att jag ska växa, som vissa hävdar, har jag svårt att tro. Det jobbiga kommer nog utan att Gud lägger sig i.)
    En 20-årig kille jag känner säger "Det fixar vi" eller "Det ordnar sig". Och hittills har det gjort det..

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Har börjat blogga lite smått igen och känner mig som alltid glad och uppiggad när jag tittar in hos dig:)

    SvaraRadera
  9. Ja - tänk hur världen skulle se ut om alla tänkte lite snällare tankar om såväl sig själv som om andra!!

    SvaraRadera
  10. Pretamarelo - Välkommen hit! Visst är det sant!

    Alexandra - hoppas du vattnade riktigt rejält :-)!

    Lydias Gröna Fingrar - hoppas du fick många tillfällen att praktiera det på!

    Ulrika - välkommen hit! Tack för dina fina ord!

    Lena - så klart den blir!

    Ingela - mycket att vara nöjd och glad över :-)!

    Maria - det krävs kanske lite perspektiv på tillvaron, och att man faktiskt vågar prova fast man kanske inte för stunden tror på det.

    Mie letar guldkanter - vad härligt att du bloggar igen! Tack för dina snälla ord!

    NjutVarjeDag - Välkommen hit!Visste skulle det vara en helt annan planet!!!

    SvaraRadera
  11. Helt i enlighet med "The Secret", amerikanskt och sliskigt men med en hel del bra tankar. Det är viktigt att bli påmind.

    SvaraRadera
  12. Smilla - välkommen hit :-)! Jag har inte läst "The Secret" (ännu), men har förstått att den till stor del tar upp detta fenomen. Även andra "seriösa" forskare menar att det ligger en hel del i detta. Kanske handlar det också om vad man själv tror på. Jag tror absolut att det är så.

    SvaraRadera
  13. Så sant så sant!
    Två superpositiva dagar!!! Trots att det blir sent som attan !
    Måst ju städa upp på skrivbordet!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...