fredag 5 mars 2010

VAD HÅLLER DIG TILLBAKA?

Många gånger så drömmer vi om förändringar och önskar oss att saker och ting var annorlunda. Ändå står vi där på samma ställe och inget händer. Det är som om man inte vet hur man ska bära sig åt. Hur tar man det där första steget? Eller så funderar man kanske på vad som kommer att hända när man väl har satt bollen i rullning. Eller har vi det kanske inte ändå bra som vi har det?

Fundera på vilka tre främsta anledningar du har för att INTE förändra de delar i ditt liv som du inte är nöjd med.

Skriv ner dem och fundera på vad de står för.
Är de giltiga?
Kan du tänka på något annat sätt?

3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Vilken underbart fin och inspirerande blogg du har. Om du vill läsa om min livsstilsförändring som jag genomgår kan du gå in på min blogg. Där skriver jag om vad som fungerar (och inte fungerar...) för mig. Jag tror att den viktigaste lärdomen hittills är att förändra i SMÅ steg.

    SvaraRadera
  2. Ett mycket bra inlägg. Jag funderar mycket nu när jag går hemma och är föräldraledig. Vad vill jag efter mammaledigheten? Du skriver verkligen bra och inspirerande, tack!

    SvaraRadera
  3. Fembarnsmamman - tack härliga du för dina fina ord :-D! Jag måste absolut hälsa på hos dig för är det något jag håller med om så är det att förändringar bör ske stegvis. Vi syns!

    FIA - Tack underbara för din fina återkoppling! Det brukar vara en naturlig period att fundera på framtiden när man är hemma med småbarn. Mitt råd till dig är att skriva ner dina tankar, i dagboksform eller hur du vill. När vi sätter våra tankar på pränt så är det lättare att förhålla sig till dem och fundera i nya banor. Har du provat det? Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...