onsdag 10 mars 2010

DAGENS HÅN...

... damp ner i brevlådan idag.
Det är en överdrift att säga att det är lönsamt ekonomiskt att arbeta med människor i vårt land. Jag vågar inte ens tänka på hur länga jag skulle behöva arbeta för att få ut en skälig pension. Kanske bortåt 137 år eller så...
Jag har verkligen svårt att förstå att det värdesätts (ekonomiskt) så dåligt att arbeta med barn, sjuka, äldre eller personer som behöver hjälp och stöttning på olika sätt i sin vardag. Jag kan liksom inte tänka mig något som är viktigare än det.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig fullt ut.
    Jag är lärare och höll på att sätta mitt eftermiddags te i halsen när jag fick hem facktidningen häromdagen och läste att svenska lärare är bland de sämst betalda i Europa. Både jämfört med andra lärare och andra yrken.
    Att arbeta med människor lönar sig verkligen inte!

    SvaraRadera
  2. Håller också med dig fullt ut.
    Jobbar också där, jag har inte ens vågat titta i mitt kuvärt.

    SvaraRadera
  3. Håller med...det är både sorgligt och jävligt irriterande på en gång! Tack till alla som ändå väljer dessa yrken! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...