onsdag 3 februari 2010

KOMSI KOMSI VÅREN!!!

Jag tänkte att om jag börjar kolla in lite härligt vårmode och kanske (som av en händelse) råkar klicka hem ett och annat, så förstår våren piken... Jag hör till dem som tycker att det är rätt bekvämt att beställa kläder över nätet. Jag vet ofta vad jag tycker om, trivs och klär i vilket gör att mina köp ofta blir lyckade.
När jag tittat på en del av vårmodet på nätet så är det en sak som slår mig. DET ÄR VÄLDIGT BEIGET och färglöst! Jag är INTE en färglös person. Jag älskar färg och mönster.
Så här har jag plockat ut ett litet axplock av några färgglada favoriter som jag ändå hittade - en del är redan på väg hem till mig ;-).
Blir du nyfiken på mer kan du klicka på bilderna så får du info om varje plagg.

Kläder är jättekul, tycker jag! Det talar om vem jag är (eller vill vara). De ska vara snygga, praktiska (ibland räcker det med snygga) och så inte minst - de ska få mig på BRA HUMÖR!

Vilka kriterier har du för dina kläder?














6 kommentarer:

  1. I vanliga fall stämmer mina kriterier överens med de du nämnde. Nu för tiden finns det bara ett kriterie: Kan jag amma utan att visa hela magen? Hihi. längtar lite tills jag slutar amma i det hänseendet att jag kan klä mig i det jag vill!

    SvaraRadera
  2. Fia - jag längtade efter att få använda klänning när jag ammade. Det är ju liksom inte så praktisk att hiva upp hela klänningen över huvudet när det är dags att amma ;-)...

    SvaraRadera
  3. De ska vara sköna med bra passform och gärna ha ngn rolig detalj. Och precis som du säger ska de få mig på bra humör. Tyvärr har det ända sedan i höstas gått dåligt med det, jag har varit så mörkerdeppig, men nu är det snart vår och då får det vara nog med sådant! =)

    SvaraRadera
  4. Mina kriterier är att kläderna ska vara bekväma, jag ska helst kunna sitta på golvet med dem. (Är montessoripedagog och sitter på mattor med mina elever och visar material)
    De ska också vara rätt tidlösa, eftersom jag inte handlar kläder så ofta.

    SvaraRadera
  5. Hej
    Jag läser din blogg med glädje varje dag. Igår hade jag en sån dag som du har idag. Snö över hela bilen och omöjligt att komma ut på vägen. Dessutom för stolt för att be om hjälp av mannen... Men jag var i alla fall snygg i håret (ler)
    Nu till mitt egentliga ärende; Jag håller med dig om det här med färg och ändå så blir det alldeles för mycket svart o vitt i min garderob. Ska bli ändring på det from nu! Har köpt en Desigualklänning i många färger. Du är ju så snygg i din gröna i senaste PS!! Den turkosa tunikan föll jag för direkt. Men jag kommer inte åt länken var den finns att köpa.
    kram från en följare utan egen blogg. "walking-girl"

    SvaraRadera
  6. Omentjej - NU är det dags för pigga och glada kläder och färger som kan skynda på våren:-)!

    vitavillan - ja, bekvämlighet är faktiskt viktigt. Kläder som av en eller annan anledning inte är riktigt bekväa tenderar att bli hängande i garderoben.

    walking girl - vad roligt att du tycker om min blogg :-D! Jag blir jätteglad av att du berättar det. Desigual gör sådana underbara kläder. Jag får alltid jättemycket positiva kommentarer när jag har klänningen på mig.
    Du kan ju alltid fortsätta att ha en bas som är svart och vit och sedan komplettera med kläder (toppar, strumpbyxor/tights, skor och accessoarer) som sätter lite extra färg.
    Länkarna strulade till bilderna, men jag har fixat det nu, så om du klickar på den härliga turkosa tunikan så kommer du till hemsidan.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...