tisdag 23 februari 2010

FÖRLÅT MIG FÖR JAG HAR SYNDAT!

Men det var värt varenda kalori, tandtroll, bilring eller vad det nu kan ha inneburit.
Bara föreställ dig Marabou mjölkchoklad med bitar av karamelliserad mandel och "sea salt". Det är mjukt och lent, sött, krispigt, tuggigt och så salt - på en gång! Mamma Mia!
Jag har ätit upp nästan hela chokladkakan själv - bara tre bitar finns kvar och ligger och väntar i handväskan. De lär försvinna snart ;-).
Tyckte jag var värd något gott efter en skitdag på jobbet. Men det får inte bli en vana.
Tröstätande löser som bekant inga problem - inte choklad heller tyvärr.

12 kommentarer:

  1. Oh gud vad den lät god!
    Är det en ny sort? Har inte sett den förut.

    SvaraRadera
  2. Jamen jösses, vad vore livet utan synder!?

    SvaraRadera
  3. Åh vad den lät god. *vattnas i munnen*

    SvaraRadera
  4. JAha du med,du är förlåten ,jag har med klämt en sådan,,du vart ju duktig och inte åt hela,,det var smakprov i affären.. osså kunde jag inte låta bli att köpa den igår sedan låg den i väskan tills idag då jag var lite sugen,,och lite till efter lunch så fick jag lite hjälp av sonen,,osså var den slut,,syndigt god! En gång i veckan kan man väl få unna sig detta..Ha det gott kram Monica

    SvaraRadera
  5. Den är underbart god! Fick ett smakprov av en god vän för ett tag sen. Har den nått ut i handeln nu?

    SvaraRadera
  6. Jag tjatar ofta om balansen i livet. Men jag är en sucker när det gäller balans. Och i den balansen ingår synder. För vad vore livet om vi inte fick njuta och synda.
    Så - synda på!

    SvaraRadera
  7. FIA - jag tror att den är ny. Du MÅSTE prova :-D!

    Maria Björkman - eller hur!

    Chrissan - Mmmmmmmmmm

    Monica - tack ;-)!Jag gav mannen två bitar, resten klämde jag i mig själv utan större problem...

    Fiffilura - näpp, den är alldeles slut nu!

    Yogamamman - visst är det så! Jag tror också på balansen (yin & yang). Jag har inga problem med att synda ibland eftersom jag vet att det ingår i det goda livet. Men det får inte ta överhand ;-).

    SvaraRadera
  8. Äh, lite synder är bra för själen! (Kanske inte något jag bör svänga mig med när jag träffar mina katolska svärföräldrar... ;-) )
    Nästa Sverigebesök ska jag se till att prova den chokladen också. Jag älskar nämligen också choklad!

    SvaraRadera
  9. Har man en skitdag ska man tröstas, så är det bara. Jag gjorde samma sak idag, men i form av ett hårt pass på gymmet. Alla har vi våra laster... ;)

    SvaraRadera
  10. Jag såg den igår och blev så sugen på att prova. Nu ska jag definitivt göra det... Lördagsgodis kanske. =)

    SvaraRadera
  11. Just nu tävlar jag ut en ABTRONIC X2 på min blogg! Var med och tävla du också :)

    SvaraRadera
  12. Camilla Toniolo - då kan det var tillfälle att ligga lite lågt med det kanske;-). Du måste definitivt prova chokladen när du kommer hit.

    Helena - din last verkar lite mer hälsosam än min;-).

    Omentjej - klarar du att hålla ut till på lördag ?!?!?!

    Veronique - tack, men jag kör med gamla hederliga sit ups och "plankan".

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...